Г ермания и Европейската комисия постигнаха споразумение е-горивата да получат живот след 2035 г., когато в сила трябва да влезе мярката за нулеви емисии в новите коли.
Което пък означава, че двигателят с вътрешно горене ще продължи пътя си. Като изключение, но това никак не е малко. Ясно, че Германия по този начин защити най-вече интереса на Volkswagen Group и това не е изненада - концернът е държава в държавата.
И все пак - кои печелят най-много от поправката, която съвсем скоро ще бъде официализирана?
Това са Ferrari и Porsche, пише Autonews.
Добрата новина за нас като компания е, че освен електрическите автомобили ще можем да продължим и с нашите двигатели с вътрешно горене“, каза изпълнителният директор на италианската марка Бенедето Виня на събитието Reuters Newsmaker. - Това решение е много интересно за нас, защото позволява на ДВГ да премине след 2036 г.“
Очаквана реакция, тъй като Ferrari още не е дала пътна карта за преминаване изцяло на електричество.
Компанията вече прави plug-in хибриди и обеща първия си изцяло електрически автомобил за 2025 г.
По повод критиките, че технологията за производство на е-горива е много скъпа и в крайна сметка те няма да помогнат, той каза, че очаква цената им да падне, докато се разработват през следващите години. Защото технологията е нова, а като всяка такава се изисква време.
Ferrari планира напълно електрическите и хибридни модели да са 80 процента от моделите в гамата й до 2030 г., докато 20 на сто ще се задвижват от двигатели с вътрешно горене.
Искаме да предоставим избор на нашите клиенти - от три възможни задвижвания, аргументира се Виня, не ние да им казваме кое е най-доброто.
Volkswagen Group заяви, че сделката за синтетичните горива ще помогне на модели като Porsche 911, които не се продават в големи обеми.
Компанията добави, че остава ангажирана с електрифицирането на гамата си с цел EV да представляват около 10 процента от продажбите тази година и повече от половината в края на десетилетието.
А усилията върху синтетичните горива се ръководят именно от Porsche, която не планира да прави електрически 911. Брандът инвестира в завод за е-горива в Чили.
Е-горивата, като е-керосин, е-метан или е-метанол, се произвеждат чрез синтезиране на уловени емисии на CO2 и водород, произведен с помощта на възобновяема или свободна от CO2 електроенергия.
Те отделят CO2 в атмосферата, когато се изгарят в двигател. Но идеята е, че тези емисии са равни на количеството, извадено от атмосферата за производството на горивото, което го прави CO2 неутрално като цяло.