Кои печелят най-много от изключението за е-горивата в ЕС?

Сега доволно потриват ръце в компании, които правят спортни, редки или по-нишови автомобили, струващи много пари

Ferrari 296 GTS

, Ferrari

Ferrari 296 GTS

Г ермания и Европейската комисия постигнаха споразумение е-горивата да получат живот след 2035 г., когато в сила трябва да влезе мярката за нулеви емисии в новите коли.

Което пък означава, че двигателят с вътрешно горене ще продължи пътя си. Като изключение, но това никак не е малко. Ясно, че Германия по този начин защити най-вече интереса на Volkswagen Group и това не е изненада - концернът е държава в държавата.

И все пак - кои печелят най-много от поправката, която съвсем скоро ще бъде официализирана?

Това са Ferrari и Porsche, пише Autonews.

Добрата новина за нас като компания е, че освен електрическите автомобили ще можем да продължим и с нашите двигатели с вътрешно горене“, каза изпълнителният директор на италианската марка Бенедето Виня на събитието Reuters Newsmaker. - Това решение е много интересно за нас, защото позволява на ДВГ да премине след 2036 г.“

Очаквана реакция, тъй като Ferrari още не е дала пътна карта за преминаване изцяло на електричество.

Компанията вече прави plug-in хибриди и обеща първия си изцяло електрически автомобил за 2025 г.

По повод критиките, че технологията за производство на е-горива е много скъпа и в крайна сметка те няма да помогнат, той каза, че очаква цената им да падне, докато се разработват през следващите години. Защото технологията е нова, а като всяка такава се изисква време.

Ferrari планира напълно електрическите и хибридни модели да са 80 процента от моделите в гамата й до 2030 г., докато 20 на сто ще се задвижват от двигатели с вътрешно горене.

Искаме да предоставим избор на нашите клиенти - от три възможни задвижвания, аргументира се Виня, не ние да им казваме кое е най-доброто.

Volkswagen Group заяви, че сделката за синтетичните горива ще помогне на модели като Porsche 911, които не се продават в големи обеми.

Компанията добави, че остава ангажирана с електрифицирането на гамата си с цел EV да представляват около 10 процента от продажбите тази година и повече от половината в края на десетилетието.

А усилията върху синтетичните горива се ръководят именно от Porsche, която не планира да прави електрически 911. Брандът инвестира в завод за е-горива в Чили.

Е-горивата, като е-керосин, е-метан или е-метанол, се произвеждат чрез синтезиране на уловени емисии на CO2 и водород, произведен с помощта на възобновяема или свободна от CO2 електроенергия.

Те отделят CO2 в атмосферата, когато се изгарят в двигател. Но идеята е, че тези емисии са равни на количеството, извадено от атмосферата за производството на горивото, което го прави CO2 неутрално като цяло.

Volkswagen Group Porsche Ferrari Европейски съюз двигатели с вътрешно горене синтетични горива е-горива