Р азделението между големите сили в Европейския съюз по въпроса за забраната на двигателя с вътрешно горене в новите коли от 2035 г. е факт, при това процесите вървят доста напрегнато.
От едната страна е коалиция, водена от Германия и Италия. Тя настоява синтетичните горива (е-горива) да получит изключение. От другата страна е Франция, която предвожда други държави, натояващи ЕС да се придържа към вече приетия план, п
Германският министър на финансите Кристиан Линднер каза, че Франция е обявила "конфронтация" в спора, породен от ултиматума на Берлин в началото на месеца, отложил окончателното гласуване на 7 март.
Много е жалко, че френското правителство обявява конфронтация за забраната на двигателя с вътрешно горене“, каза Линднер пред Funke Media Group в интервю, публикувано в петък.
Изявлението дойде, след като френският министър на финансите Бруно льо Мер каза, че ЕС трябва да се придържа към планираната забрана.
Не можем да кажем, че има извънредна климатична ситуация, за да се оттеглим от прехода към електрически превозни средства“, каза Льо Мер в понеделник по телевизия France Info. - Готови сме да се борим, тъй като това е екологична и икономическа грешка.”
Линднер отвърна, че подкрепяйки пълната забрана, Франция не взема предвид напълно факта, че електрическите автомобили с батерии са по-скъпи от тези с ДВГ. Това ще направи колите по-малко достъпна за много хора, след като автомобилите със старата технология бъдат забранени, добави той.
Льо Мер от своя страна заяви, че Европа изостава от Китай с пет до 10 години в разработването на електромобили и трябва да избягва изпращането на непоследователни послания към производителите, включително френски компании като Renault и Stellantis.
Да кажем, че ще преминем към електричество, но ще останем малко и на вътрешното горене е икономически непоследователно и опасно за индустрията, каза Льо Мер. - Това не е в нашия национален интерес, не е в интерес на производителите на автомобили и не е в интерес на планетата.“
Porsche и VW Group са инвестирали в разработката на е-горива. Те се хидролизират от вода и въглероден диоксид в процес, който може да използва само устойчива енергия, но в много големи количества, които критиците казват, че биха могли да се използват по-добре другаде. Е-горивата също така са непосилно скъпи на този етап, въпреки че привържениците им казват, че разходите ще намалеят с обемите.