IAA Mobility продължава да служи като витрина за китайските производители, които навлизат на германския и европейския пазари с амбициозни планове. И тази година в баварската столица ще видим някои марки от Поднебесната империя, които са слабо познати на континента.
212 Off-Road Vehicle
212 Off Road Vehicle Co. Ltd. – известна още като Off Road Automobile Company – показва своя T01 за първи път в Германия. Зад марката стои Shandong Weiqiao Pioneering Group, една от основните индустриални и автомобилни групи в Китай. Мощният офроуд автомобил умишлено залага на класически външен вид и дизелов двигател. С дължина от 4,70 метра, задвижване на четирите колела и богато оборудване, той се явява като модерна интерпретация на легендарния BJ212, който се произвежда в Китай от 1965 г. за военна и гражданска употреба. Вносителят Indimo Automotive ще представи T01 в Германия като BAW 212 за 40 000 евро.
Avatr
Марката, основана през 2018 г., използва IAA Mobility, за да обяви предстоящото си навлизане на германския пазар. Avatr е подкрепена от Changan Automobile и производителя на батерии CATL, освен други.
В Мюнхен китайската компания ще покаже четири модела: 06, 07, 11 и 12, които се фокусират върху премиум стандартите в дизайна, оборудването, производителността и пробега. Появата ще бъде допълнена от представянето на нов Vision Car, който би трябвало да даде перспектива за бъдещето.
Changan
Компанията майка Changan също използва търговското изложение за официалното си представяне в Германия. Компанията, един от малкото производители на автомобили в централната част на Китай, започва производството на джипа Changjiang Type 46 през 1959 г. и сега е един от четирите най-големи производители в страната.
В Мюнхен фокусът ще бъде върху моделите Deepal S07 и по-малкия електрически SUV Deepal S05. Последният може да бъде тестван на изложението.
Dongfeng/Forthing
Китайската държавна компания Dongfeng също използва IAA Mobility, за да заяви интереса си към германския пазар. Фокусът е върху Fоrthing, която стъпва официално в Германия. Генералният вносител Indimo Automotive GmbH представя три модела в Мюнхен, които ще се предлагат в страната: вановете Forthing 4 и Forthing 9 и седанът Forthing 7. Вановете разчитат на plug-in хибридни задвижвания. Седанът с дължина 4,94 метра, от друга страна, е представен е REEV (Range Extended Electric Vehicle). Той комбинира двигател с вътрешно горене с батерия с капацитет 28 kWh, която е достатъчна за до 130 километра електрическо шофиране – технически близко до принципа на plug-in хибрид. По отношение на цената, моделът 7 започва от около 38 000 евро.
GAC
Автомобилната група също има международни амбиции. Базираната в Гуанджоу държавна компания е един от най-големите производители на автомобили в страната и присъства със собствени марки като Trumpchi, Aion, Hytec и Everus, както и чрез сътрудничество с Toyota и Honda. На IAA фокусът е върху електрическата марка Aion.
С моделите Aion 5 и Aion UT, GAC иска да спечели точки преди всичко с атрактивно съотношение цена-качество и по този начин да спечели европейските клиенти.
Hongqi
„Червено знаме“, част от държавната FAW Group от 1958 г., дълго време се смяташе за производител на представителни държавни лимузини за партийния елит. Днес Hongqi също така има международно присъствие с комбинация от луксозни модели и модерни електрически коли. В съответствие с претенцията, марката избира Königsplatz в Мюнхен за сцена. Все още не е ясно кои автомобили ще бъдат показани там.
Omoda/Jaecoo
Марките, част от Chery Group, следват съвсем различен подход. Те пристигат с пет нови продукта. Електрическите модели Omoda 5 и Jaecoo 5, както и plug-in хибридите Omoda 7, Jaecoo 7 и Omoda 9 ще бъдат изложени в баварската столица.
Първоначално в Германия ще бъдат лансирани Omoda 5 и Jaecoo 7, които ще се продават чрез нова мрежа от около 40 търговски партньора. Официалните цени за Германия все още не са налични, но във Великобритания Omoda 5 EV започва от еквивалента на около 38 000 евро, а Jaecoo 7 PHEV - от около 41 000 евро.