BMW и Mercedes ще сънуват кошмари от Avatr12

Шефът на BMW наскоро обяви, че китайската заплаха е реална за масовите европейски марки. Но Avatr12 е заплаха за BMW i5 и Mercedes EQE

Пламен Георгиев,
Avatr 12

, Avatr

Avatr 12

Т емата тези дни е китайската инвазия и заплаха, която бе демонстрирана на автомобилния салон в Мюнхен. Цели 44% от изложителите са азиатски компании, а вчера публикувахме анализ на UBS Group, който казва, че китайските производители почти ще удвоят своя дял на световния автомобилен пазар до 33% до края на десетилетието.

Темата с китайската заплаха за европейските производители е реална, по нея се изказа и Оливер Ципсе, изпълнителен директор на BMW, който каза, че някои масови европейски марки са сериозно застрашени.

Какъв ли би бил коментарът на Ципсе по повод на Avatr 12, който също бе показан в Мюнхен? Аз бих казал, че той и Ола Калениус, колегата му от Mercedes, също ще сънуват кошмари известно време. И не, не казвам, че Avatr 12 ще бие по продажби i5 и EQE, но технологично този автомобил е плашещо добър и би могъл да дръпне от клиентите им.

Avatr

Компанията все още е малка, създадена след обединение на Changan, Huawei и CATL, но предлага наистина впечатляващи технологии.

Avatr ще продава 12 (чете се „едно”, „две”, а не дванадесет) в два варианта. Базовият ще разчита на литиево-йонна батерия с капацитет 94,5 kWh от CATL. Тя ще захранва електромотор с мощност 312 к.с. Другият вариант е с два електромотора и 586 к.с. Пробегът е до 700 км, но измерен според китайския цикъл CLTC.

Новият електромобил е дълъг 5020 мм, широк е 1999 мм и е висок 1460 мм. Междуосието му е 3020 мм, което е малко повече от това на Nio ET7.

Няма да навлизаме дълбоко в темата екстериорен дизайн. Ще кажем само, че моделът застава някъде между традиционния седан и шутинг брейка.

Avatr

Но интериорът е наистина впечатляващ. Първо ще кажем, че китайците не се свенят да вкарват много естествена кожа в интериора си, нещо, което ще става все по-трудно откриваемо в европейските модели. BMW вече показа своя Panoramic Vision – приборно табло, което реално се проектира по широчината на челното стъкло. Avatr 12 е близо до това решение, като опъва 35,4-инчов дисплей точно под челното стъкло. То предлага приборно табло за водача и дисплей пред пътника. От двете си страни е заобиколен от по един дисплей, на който се предава картина от страничните камери. Централният дисплей е ясен, чрез него се контролират повечето функции в автомобила.

Другата интересна характеристика на интериора на Avatr 12 е електрохроматичният панорамен стъклен покрив, аудио системата с 27 високоговорителя, ароматизатор с три мириса и дигитално огледало за обратно виждане, тъй като водачът няма видимост към задната част на автомобила.

Моделът е оборудван с технологията Huawei Advanced Driving System 2.0, която използва 29 сензора, включително 3 LiDAR-а.

Avatr Avatr 12 китайски автомобили електромобили в България