Changan е на около 40 години, четвъртият по големина производител на автомобили в Китай – и сега е на европейска мисия: в Майнц, Германия, групата демонстрира впечатляваща гама от превозни средства за партньори, дилъри и представители на медиите. От компактни SUV до пълноразмерни кросоувър седани – изцяло електрически или частично електрифицирани.
Changan иска да се конкурира с класическа организация за продажби и с три марки – едноименната марката, както и Deepal и Avatr. Първите целеви пазари са Норвегия, Дания, Германия, Великобритания и Холандия. Въпреки че китайците искат да започнат да продават колите си в Европа от второто тримесечие, те няма да се появят в Германия по-рано от септември. Целта е да се изгради търговската мрежа в страната, като целта е 10 дилърства. В същото време Changan създава европейски склад за резервни части в Холандия.
Changan ще започне местно производство „преди 2030 г.“
По време на представянето в Майнц е и председателят Жу Хуаронг, който казва, че плановете за Стария континент се базират на стратегията „В Европа за Европа“, в която има място за местно производство. То трябва да стане реалност „преди 2030 г.“ Дотогава автомобилите за Европа ще идват от завода на Changan в Нанкин.
Със собствени центрове за научноизследователска и развойна дейност и дизайн, компанията има глобално присъствие от известно време, например в Италия и Германия. А миналата година, в подготовка за сегашния старт, компанията вече създаде европейска централа в Мюнхен.
Европейската атака ще започне с лансирането на осем модела до 2027 г. Първите два модела, които ще проправят пътя, са Deepal S07 и Deepal S05 – изцяло електрически SUV-ове. Changan все още крие другите модели – по три през 2026 и 2027 г. Въпреки това, те вероятно ще включват по-големия Changan E07 и премиум електрическите Avatr 11 и Avatr 12.
Подобно на много от своите китайски конкуренти, Changan също се вижда като пионер в областта на интелигентните и свързани електрически автомобили. Държавният OEM, със седалище в Чунцин, иска да печели точки със специална софтуерно управлявана архитектура, която се основава на „централна и зонална E/E архитектура“. Тази система вече е настроена да демонстрира силните си страни в Deepal S07, например под формата на интелигентен гласов и жестови контрол.
Приличен пробег, ниска мощност на зареждане
Преди представянето в Майнц техническите данни за електрическия SUV S07 все още бяха непълни, въпреки че бяха разкрити първите акценти, включително цената и пробега – 45 000 евро и 475 км според WLTP.
Сега последваха допълнителни подробности за шофирането. Електрическият автомобил Deepal разполага с електродвигател с мощност до 160 kW и до 320 Нм въртящ момент. Батерията NMC e с енергийно съдържание от 80 kWh и се казва, че осигурява посочения обхват от 475 км. Батерията обаче може да се зарежда само с 93 kW DC, което означава, че стандартният процес на зареждане вероятно ще отнеме 45 минути или повече, което вече не е актуално.
Що се отнася до оборудването, Changan обича да поддържа нещата прости: всичко е стандартно, с изключение на опционалния теглич или по-големите колела. В противен случай единственият избор са цветовете на интериора и екстериора. Това прави дебютанта на Deepal сравнително добре оборудван съперник със стандартни функции като панорамен покрив, централен 15,6-инчов сензорен екран, head-up с добавена реалност или 360-градусова камера, плюс всички видове асистенти за шофиране, както и двузонов климатроник или електронно регулируеми седалки. Apple CarPlay и Android Auto също се поддържат.