В носителят на Voyah у нас, ADG България, разгръща силно портфолиото на Dongfeng у нас. До около месец на родна територия трябва да дойдат три нови китайски модела, чийто цени изглеждат обещаващо.
Първият от тях носи името Venucia V-Online и е съвместно творение на Dongfeng и Nissan. Това е средноразмерен кросоувър (4562 мм дължина, 2700 мм междуосие), в който леко притеснителен е дизайнът на предната част. Основният мотив е V-образната форма, но решетката е възголяма и помпозна за европейските вкусове.
В интериора нещата изглеждат доста по-сдържани, като имаме два свързани 12,3-инчови дисплея, много изчистена централна конзола с панел физически бутони и на вид доста луксозни материали. Традиционно се залага на топ ниво на оборудване Flagship Pro, което означава, че всичко предлагано за модела ще бъде включено в цената. А тя възлиза на 59 149 лв. с ДДС.

Dongfeng Motor
Venucia V-Online
Задвижването е осигурено от 1,5-литров турбо двигател със 190 к.с., работещ със 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Заводските параметри казват среден разход от 7,1 л/100 км, ускорение до 100 км/ч за 8,8 секунди и максимална скорост 200 км/ч. Багажникът е доста голям за подобни външни габарити: 605 л, а нетното тегло е нещо, което вече е много рядко срещано – 1491 кг. В края на годината у нас трябва да дойде и плъг-ин хибридна версия на модела.

Dongfeng Motor
Aeolus Huge
Следващият модел носи името Aeolus Huge, като втората част загатва размери. Тук вече говорим за дължина от 4720 мм и междуосие 2825 мм, т.е. по-голямо вътрешно пространство. Показател за това е обемът на багажника от 770 л. Окото ми привлича и фактът, че пътният просвет е 210 мм. Задвижване на четирите колела обаче не се предлага.
И тук имаме голяма радиаторна решетка, но много приятна комбинация между дисплеи и физически бутони в интериора.

Dongfeng Motor
Aeolus Huge
При задвижването изненади няма: 1,5-литров турбо двигател с 200 к.с., 305 Нм и 7-степенна кутия с двоен съединител. Цената в този случай е 61 120 лв. с ДДС. Моделът ще се предлага и с хибридно задвижване и системна мощност 245 к.с. и 550 Нм, като цената скача само с 2000 лева – 63 093 лв. с ДДС.
В първия случай средният разход на бензин е 7,0 л/100 км, а във втория – 5,8 л/100 км. Динамичните параметри са съответно 8,2 и 7,5 сек до 100 км/ч, а максималната скорост - 190 и 170 км/ч.

Dongfeng Motor
Nammi Box
Nammi Box изглежда най-атрактивно като дизайн, а може и като предложение, тъй като това е един компактен, но на първо място – достъпен електромобил. Автомобилът е с дължина 4030 мм и междуосие 2660 мм, като ще се предлага с две нива на оборудване (Premium E3 и Comfort E2). И в двата случая LFP батерията е с капацитет 42,3 kWh, достатъчна за пробег от 350 км по китайския тестови цикъл. Мощността на компактния електромобил е 95 к.с., а времето за зареждане от 10 до 80% - 30 минути. Това обаче е слабичко.

Dongfeng Motor
Nammi Box
Може би пък цената да неутрализира горния факт. Най-скъпата версия струва 51 258 лв. с ДДС, а по-евтиният вариант 48 300 лв. с ДДС. В плановете на марката влиза и поява на версия с 31,4 kWh батерия през второто полугодие на годината, което би трябвало да е доста по-ниска, вероятно около 40 000 лв., но последната цифра е наша спекулация.
Друг интересен факт е свързан с гаранцията. На автомобила е 5 години и 150 000 км, на батерията/електромотора – 8 години или 200 000 км.