Как Лада се върна 26 години назад

Произвежданата сега Гранта е на стойност от 13 хиляди долара. Може да покрие стандарти от 1996 г.

Лада Гранта

, АвтоВАЗ

Лада Гранта

З ападните санкции и изтеглянето на големи производители от страната върнаха руското автомобилостроене години назад.

По-рано този месец АвтоВАЗ гордо обяви, че връща производството, след като Renault напусна и прехвърли дела си срещу 1 рубла на местния Научен институт.

Началото се поставя с бестселъра “Гранта”. Започнаха да валят обаче любопитни информации - заради липсата на компоненти тя е доста базова. А дори официални източници от Кремъл посочиха, че всичко на този етап е “временна мярка”, за да се върне някаква заетост, защото за АвтоВАЗ работят 45 хиляди души.

В бъдеще трябвало да се мисли за други решения. Преди два дни стана ясно, че Русия налива 526 милиона долара в местно производство на части и компоненти - за да си ги набавя. Защото няма откъде, докато има санкции.

Autoblog достигна до информация какво точно представлява тази “Лада Гранта” в сегашните условия.

На първо място компанията въвежда нов вариант, наречен “Класик”. Той включва следното: 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател, 90 к.с. максимална мощност. Както вече стана ясно още през месец май, тя е без ABS, без част от въздушните възглавници и климатик. И още един куп системи и елементи.

Така “Гранта” не може покрие стандартите за вредни емисии. Би могла, но през 1996 г. За модел, поначало представен през 2011 г. Сега цената на “Класик” е 761 000 рубли, което се равнява на около 13 хиляди долара.

То не че и някой се вълнува от емисии в момента - дори да иска, Русия не може да я продава в ЕС, а и в страни извън съюза - заради санкциите.

Както стана ясно, дори работниците на АвтоВАЗ не искат да произвеждат “Гранта” в такова състояние, правят го с неудоволствие, тъй като все пак не искат да си загубят работата.

Твърди се, че компанията скоро ще предложи и “Нива” в аналогичен “ретро” вариант.

А Русия среща и друг проблем - липса на части и компоненти за колите, които се движат по пътищата в страната. За такъв казус разказва Елдар Гаджиев, който притежава четири таксита Skoda в Москва пред “Гардиън”.

Дилърствата са безполезни, тъй като нямат внос. Така всеки се спасява поединично в частни сервизи. Там опитват да правят чудеса с някакви пригодени части, разчитат да контрабандни или алтернативни доставки и т.н. и т.н. А цените на части и услуги скачат до небесата.

По думите на Гаджиев се вихрят и кражби - много от частите, които се предлагат, били откраднати. Цели банди се занимавали с това.

Autoblog

Лада АвтоВАЗ Русия производство Лада Нива Лада Гранта