“АвтоВАЗ” обяви официално, че на 8 юни (сряда) ще поднови производството на Лада в един от заводите си в Толияти.
Това на първо време касае моделът “Гранта”, който е бестселър за марката. Предлага се в шест варианта на каросерия и предназначения - седан, лифтбек, хечбек, универсал, крос и “драйв актив”. Крос е с двойно предаване.
Производството на “Лада” почти изцяло бе спряно през март - още с първите дни на войната - заради недостига на чипове и други компоненти, следствие на западните санкции.
Работата бе подновявана два пъти за по няколко дни и отново спирана.
В крайна сметка Renault се изтегли от Русия, като прехвърли дела си в АвтоВАЗ (близо 70 на сто) на Руския научен институт. Все пак си запази правото да се завърне и го изкупи обратно в следващите шест години.
След това местните властимащи увериха, че ще запазят работната ръка в АвтоВАЗ - около 45 хиляди души. И не само това, а ще разширят гамата на “Лада”. На първо време някои автомобили щели да се продават без определени системи и технологии, например ABS, въздушни възглавници, обтегачи на коланите и ще бъдат със занижени екологични норми, но това щяло да се овладее в бъдеще.
То е светло за “Лада”, която скоро ще се сдобие с конкурент в лицето на възродения “Москвич”, заяви Кремъл. За шеф на “АвтоВАЗ” бе назначен Максим Соколов, бивш транспортен министър.
Пред април пазарът на нови автомобили в Русия се срина с 80 процента.