Хибридният Ford Explorer идва с 450 к.с. и 840 Нм

,
defaultimg

netinfo

Ford даде ясно да се разбере, че ще направи хибридна версия на всеки свой модел като първа крачка от електрификацията на своето портфолио. Чух го лично по време на представянето в Амстердам, където домакините за пръв път показаха Explorer.

Днес всеки трети клиент в Европа купува SUV, докато в портфолиото на Ford това прави всеки пети. Този факт не удовлетворява компанията, затова тя пренесе задокеанското си оръжие Explorer и в Европа, който трябва значително да надхвърли представянето на Edge. Технологичният му потенциал е впечатляващ, затова смятам, че няма да има проблеми да се справи със задачата, подпомагайки от втора линия SUV-централният нападател Kuga.

Vesti.bg

Изцяло новият Ford Explorer Plug-In Hybrid ще се предлага в две нива на оборудване: ST-Line и Platinum, като и двете се задвижват от 3,0‑литров EcoBoost V6 бензинов мотор, подпомаган от електромотор (100 к.с.) и генератор, чиято сумарна мощност е 450 к.с. и 840 Нм. Литиево-йонната батерия е с капацитет 13.1 kWh. Плъг-ин хибридът дава възможност и за до 40 км пробег само на електричество. Тук трябва да отбележа, че водачът има възможност да избира между седем режима на задвижване, а мощността се предава към четирите колела посредством 10-степенната автоматична трансмисия на Ford.

Към тези параметри трябва да се добави възможността за теглене на до 2500 кг прикачен товар, както и очакваният среден разход от 3,4 л/100 км (78 г/км емисии СО2).

Vesti.bg

Но Explorer предлага още. Интелигентната система за задвижване на четирите колела анализира данните от дузина сензори на всеки 10 милисекунди, за да анализира кое от колелата се нуждае от допълнително сцепление.

Terrain Management System разчита на режимите Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco, Deep Snow и Sand (като всеки от тях е с уникална 3D графика, изобразяване на 12,3-инчовия приборен дисплей), за да предложи проходимост по всякакъв пресечен терен.

Vesti.bg

Автомобилът е натъпкан с целия технологичен арсенал, с който разполага Ford, но в това няма нищо чудно, тъй като той застава на върха на моделното семейство. Аз лично се впечатлих първо от внушителния му дизайн на предната част (и не толкова атрактивния на задната), както и от огромния вътрешен обем. При дължина от над 5 метра, 2 метра широчина и 2 метра височина, това е един янки, предназначен да мачка европейските пътища.

Материалите са меки и приятни на допир, но най-любопитното е, че дори и пътуващите на задните две места разполагат с достатъчно място в областта на краката и главата. Уверих се лично в това, след като един въз пълен и висок руснак успя да седне най-отзад, изправяйки облегалките на втория ред седалки.

Пътниците на първия и втория ред седалки се радват на над метър пространство в областта на краката и главите, докато тези на трети ред от 83 см в зоната на краката. Облегалките им се сгъват по електрически път от товарното отделение

Новият Ford Kuga идва в три електрифицирани версии

Hyundai реши да преосмисли волана

VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

Форд Експлорър Форд Ford Ford Explorer