Hyundai реши да преосмисли волана

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

А втомобилите отдавна са се превърнали във високотехнологично творение, което тепърва предстои да се развива. Доказателство за това мое твърдение е фактът, че Volkswagen започна тестове на автономност от Ниво 4 (пето ниво е максималното), оборудвайки пет автомобила e-Golf с по 14 камери, 11 лазерни скенера и 7 различни радара. Този арсенал генерира по данни с обем 5 GB всяка минута!

На този фон ви представяме визията на Hyundai за дигитализиране на интериора. Най-забележимата промяна в тази концепция, вградена в хечбека i30, е изцяло новият волан, който е заменил традиционните бутони и превключватели с два сензорни дисплея.

Корейците твърдят, че целта на това е да се намали бъркотията и сложността на традиционната конфигурация от контролери на волана, но дали и на вас ви се струва, че това ще стане по този начин?

Сензорните дисплеи могат да се конфигурират според индивидуалните потребности, като водачът може да избира кои икони искат да включат в тях. Тук се включва всичко: от контрола на силата на звука на аудио системата до по-уникални опции, като кратки пътища (shortcuts) за активиране на навигационната система.

Дигиталното приборно табло не е новост, но в този случай то е с многопластов дисплей. Съставено е от два различни дисплея, които са „подредени един зад друг на разстояние от 6 мм.“ Това позволява изобразяването на реалистична 3D графика, като Hyundai казва, че тази функция може да се използва за предупреждение към водача относно свързаната с движението информация, например ограничение на скоростта.

Инфотейнмънт системата също е модернизирана с нов софтуер, който е свързан с таблото и волана. Това прави използването на множеството дисплеи по лесно и приятно.

Към момента няма гаранция, че тази технология ще намери място в бъдещите серийни модели на марката, но наскоро компанията проведе проучване сред водачите, за да установи как те ще реагират на тази нова конфигурация. Резултатите от тях били успешни, тъй като нивата на разсейване били „значително под праговете на световно признатите асоциации за безопасност AAM и NHTSA.”

 На този фон ви показваме един френски интериор (Renault 25 Baccara) от 80-те години, който може да се сметне за пълен лукс за времето си.

На този фон ви показваме един френски интериор (Renault 25 Baccara) от 80-те години, който може да се сметне за пълен лукс за времето си.

Новият Ford Kuga идва в три електрифицирани версии

PSA и Fiat Chrysler преговарят за съвместно производство на електромобили

VW T-Cross: Polo(во) съзряване (тест драйв)

Източник на статията: Vesti.bg

любопитно автомобили волан Hyundai