Д а, Ford Европа отнесе няколко шамара от лошата американска мащеха (под формата на съкращаване на няколко хиляди работни места), но визията за бъдещето изглежда повече от обещаваща. Тя бе представена вчера в т. нар. Sugar City край Амстердам, а наш екип бе на мястото, за да се убеди лично в потенциала, с който разполага Ford.
Основната посока в бъдещото развитие на марката в Европа се нарича „Електрификация”. Ще ви разкажем и за нея в по-общ план, но сега темата е изцяло новата Kuga, която е част от този план, тъй като автомобилът идва в цели три електрифицирани модификации. При това е кросоувър, а това е основният акцент в моделната офанзива на Ford, който представи два напълно нови SUV модела (другият е Explorer).
Kuga е най-продаваният SUV на Ford в Европа, от който през миналата година са реализирани 153 800 бройки, което представлява ръст от 19% спрямо предходната година. Но това не е достатъчно за марката, която иска още по-голям пазарен дял с този модел, затова и започва именно с пълното му обновяване.
Новият Ford Kuga е качен на модулната платформа C2, която се използва и за новия Focus. Освен механичните прилики, Kuga е изключително близка и като дизайн с „фокусника” в семейство Ford, което ще рече много по-изразителна визия и модерен интериор. Теглото на модела е снижено с около 90 кг спрямо предходния модел, макар той да е нараснал на дължина с 89 мм. Височината е снижена с 20 мм, а междуосието е нараснало с 23 мм. Тези параметри и новата платформа са позволили драстично нарастване на вътрешния обем, в която се убедихме лично в машина, а преди това и с 3D очила, показващи интериорната разлика между двете поколения на Kuga.
За задвижването на модела ще се предлагат един 1,5-литрот турбо бензинов мотор във версии със 120 и 150 к.с., както и два дизелови: 1,5-литров със 120 к.с. и 2,0-литров със 190 к.с.
Но акцентът по време на цялото събитие бе електрификацията. Затова не е изненада, че Kuga ще има три електрифицирани версии.
Kuga EcoBlue Hybrid подобрява представянето на 2,0-литровия дизелов EcoBlue мотор със 150 к.с., подпомагайки го с вграден ремъчен стартер генератор (BISG), заменящ стандартния алтернатор, позволяващ възстановяване и съхранение на енергия по време на движение.
Kuga Hybrid комбинира 2,5-литров бензинов двигател, работещ на принципа на Аткинсън, с електромотор, генератор, литиево-йонна батерия (10,3 квт/ч) и разработена от Ford автоматична трансмисия. Средният разход на гориво е 5,6 л/100 км, като версията ще е достъпна на пазара от 2020 г. с предно или задвижване на четирите колела, както и с 6-степенна механична или новата 8-степенна автоматична кутия.
Kuga Plug-In Hybrid ще е налична от пазарния дебют на модела, като отново комбинира 2,5-литров бензинов двигател, работещ на принципа на Аткинсън, с електромотор, генератор и литиево-йонна батерия (14,4 квт/ч), за да предложи мощност от 225 к.с. Първият плъг-ин хибрид на Ford в Европа ще предлага до 50 км пробег само на ток, като се очаква да даде среден разход от 1,2 км/100 км и 29 г/км емисии CO2. Пълното зареждане на батерията от 230-волтов източник ще отнема около 4 часа. Водачът ще може да избира между режимите EV Auto, EV Now, EV Later и EV Charge
Значително нарасналият като обем интериор предлага много приятна среда и богата оборудване, като тук може да се разчита на FordPass Connect с WiFi, Head-up с проекционен дисплей, индуктивно зареждане за смартфон, 12,3-инчово приборно табло, SYNC 3 с 8-инчов сензорен дисплей, B&O Sound System, система за предотвратяване на челен сблъсък, асистент за движение на заден ход и париране, както и функция за отваряне на багажника без ръце. И това е само малка част от възможното оборудване на модела, който ще се предлага в традиционните Trend, Titanium, ST-Line и Vignale нива.
PSA и Fiat Chrysler преговарят за съвместно производство на електромобили