Mercedes-Maybach влиза в сегмента на луксозните всъдеходи след Rolls-Royce и Bentley, но има достоен отговор. Най-разкошното изпълнение на SUV-флагмана се сдоби с индекс 600, който е атестация за върховен лукс. Но не и за V12 двигател, както бе преди години.
Mercedes-Maybach GLS 600 ще се конкурира с много по-скъпите Rolls-Royce Cullinan и Bentley Bentayga. Към момента няма информация за цената му, но по този параметър той по-скоро ще застане срещу Range Rover SV Autobiography.
В своята над едновековна история името Maybach преживя три раждания: два пъти като самостоятелна марка и сега като подразделение на Mercedes-Benz. За разлика от Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury, серийният всъдеход на Mercedes-Maybach е копие на GLS. Естествено има отличителни характеристики, които откриваме в двуцветното изпълнение на екстериора, радиаторната решетка с тънките вертикални ламели, изнесената на предния капак фирмена емблема и емблемата Maybach на С-колоните. А обилното използване на хром е продиктувано от предпочитанията на богатите клиенти в Китай и Близкия изток.
Адаптивните фарове Multibeam LED с по 112 светодиода са стандартни.
Джантите тип спици са запазена територия само за Maybach. Стандартно джантите са 22-ки, но като опция се предлагат 23-ки от кован алуминий.
Mercedes-Maybach GLS 600 е адресиран към пътниците, затова основното внимание е било насочено към пътниците отзад. Просторът за тях е наистина впечатляващ, а луксът се вижда с просто око. Всички седалки са с подгрев, вентилация и масаж. Задните предлагат масаж на 10 точки и имитация на ефекта горещи камъни.
Базовия Mercedes-Maybach GLS разчита на MBUX с два 12,3-инчови дисплея, WiFi, Bluetooth, четири USB-входа и два 11,6-инчови сензорни екрана за пътниците отзад. В стандартното оборудване влиза също аудио система Burmester с 24-канален усилвател и 27 високоговорителя.
Влизането и излизането от този огромен автомобил се улеснява от подвижни прагове с дължина 2,06 м и максимална широчина 21 сантиметра. Те поддържат максимум 200 кг.
Въпреки индексът 600, Mercedes-Maybach GLS не е оборудван с V12 двигател. Той разчита на 4,0-литров битурбоV8 мотор, 48-волтова хибридна система EQ Boost и система за изключване на половината цилиндри при малко натоварване. Мощността на двигателя възлиза на 558 к.с. и 730 Нм въртящ, но при ускорение EQ Boost дава още 22 к.с. и 250 Нм за кратко време.
Умната климатична система е свързана с навигацията, за да може своевременно да превключи в режим на рециркулация на въздуха, например преди влизане в тунел.
Стратегията за успех на Hyundai: водород и ток за 35 млрд. евро
Електрическата офанзива на Audi продължава с e-tron Sportback
Как ще ги стигнем: драстични мерки в Букурещ в битката с мръсния въздух