Г ерманските и европейските производители в момента са отдадени изцяло на литиево-йонните батерии, като горивните клетки са по-скоро лукс. Toyota прави точно обратното, докато Hyundai ще развива и двете технологии.
“Най-после имаме шанс да станем технологичен лидер, а да не сме последовател. Ще грабнем тази възможност.” Думите са на президента на концерна Hyundai-Kia Муун Жае-ин, който иска да гарантира за страната си 10-процентен дял от световния пазар на електромобили до 2030 г.
От 60 трилиона вона (малко под 47 млрд. евро), които компаниите от Южна Корея планират да инвестират в технологии през следващото десетилетие, на Hyundai-Kia Group се падат около две трети от тях. Интересното е, че Муун иска по-голямата част от тези средства да бъдат инвестирани в автомобили с горивни клетки. Правителството гледа на водорода като на зелена и обещаваща индустрия за бъдещето.
Плановете на Hyundai са да инвестира около 35 млрд. евро в „решения за мобилност” до 2025 г. Това ще доведе не само до разработването на автомобили с горивни клетки, а и на електрически такива.
В следващите 5 години само марката Hyundai възнамерява да лансира 16 модела на батерии (BEV), без тук да се включва Kia. В момента марката разполага с два електромобила: Ioniq Elektro и Kona Electric. Целта е след пет години марката да продава по 560 000 е-коли годишно.
Hyundai Vision T Concept бе представен преди дни по време на салона в Лос Анджелис. Моделът е плъг-ин хибрид, но показва дизайнерската посока, в която ще се развиват кросоувърите на марката.
На изложението във Франкфурт Hyundai даде ясна посока за развитието с концепцията 45. Очаква се, че ръбестите форми на концепцията ще се запазят в бъдещите електрически модели на марката. Първият такъв трябва да се появи през 2021 г., като ще използва новата Electric-Global Modular Platform (E-GMP). E-GMP е предназначена специално за електромобили, аналогична на MEB на Volkswagen.
Голямото преимущество на E-GMP спрямо MEB се крие във факта, че тя е базирана на 800-волтова система. Това е причината, заради която през септември Hyundai се присъедини към джойнт венчъра за бързозарядни станции Ionity. Така значително ще се намали времето за зареждане.
Ако Hyundai успее да вкара капацитет на зареждане от над 200 kW в часовия сегмент, без обаче да надвишава цените на конкурентите, това ще е огромно предимство за южнокорейците. Към момента Volkswagen продължава да залага на 400-волтовата система за своите MEB-модели, което ги ограничава в капацитета на зарядното до около 150 kW.
Що касае технологията на горивните клетки, то Hyundai дава ясно да се разбере, че в близките години към водородния Nexo ще се присъедини и друг модел, но компанията възнамерява да насочи усилията си и към лекотоварните автомобили. До 2025 г. Групата планира да лансира седем BEV и десет лекотоварни модела с горивни клетки – ванове, камиони и автобуси.
Електрическата офанзива на Audi продължава с e-tron Sportback
Как ще ги стигнем: драстични мерки в Букурещ в битката с мръсния въздух