А ко електрическият e-tron не ви привлича с външния си вид, то купеобразният Sportback изглежда далеч по-атрактивно и елегантно. Именно в линията на покрива и оформлението на задницата се крие и най-голямата разлика с първообраза. По-обтекаемото купе води до постигане на коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,25. Това може да не ви говори нищо, но от Audi заявяват, че този параметър повишава пробега на модела с 10 км спрямо стандартния модел.
Но като че ли един от основните акценти тук трябва да се постави върху фаровете Digital Matrix LED. За тях Audi казва, че ще осветяват пътя във „висока резолюция“. Сърцето на системата е малък чип с 1 000 000 микроогледала! Използвайки електростатични полета, всяко миниатюрно огледало може да се накланя до 5000 пъти в секунда. Резултатът от тези движения е осветяване на много специфични участъци от пътя или извън него, ако случайно се объркате, че предназначението на този модел е да си проправя път през тежки терени. Подобни фарове се появяват за пръв път в масов сериен модел. Да не пропуснем: фаровете може да проектират анимации върху стена или пътя, превръщайки зоната пред автомобила в „осветена сцена“.
По-атрактивният външен облик е взел своя дан и високите пътници няма да се радват на голям простор на задните седалки, тъй като пространството в областта на главата на задните места е снижено с 20 мм. Товарното пространство също е намаляло и вече е 1655 л при спуснати задни облегалки.
Това е важно само ако възнамерявате да извършвате транспортни дейности с този електромобил. Иначе интериорът продължава да технологично изпипан до най-малкия детайл. Дигиталното приборно табло е с диагонал 12,3 инча, а дисплеят на инфо-развлекателната система е с диаметър 12,1 инча. Под него е разположен друг 8,6-инчов дисплей, от който може да се регулира климатичната система, седалките, масажната функция и т.н.
Топ моделът e-tron Sportback 55 quattro разчита на батерия с капацитет 95 kWh, захранваща два електромотора с обща мощност 360 к.с. и 561 Нм въртящ момент. Тези параметри гарантират ускорение до 100 км/ч за 6,6 секунди и максимална скорост 200 км/ч. Пробегът с едно зареждане е 466 км по цикъла WLTP.
Когато водачите активират режим S, електромоторите генерират 408 к.с. и 664 Нм в продължение на 8 секунди. Така ускорението до 100 км/ч пада до 5,7 секунди.
Ако решите да спестите малко средства, на ваше разположение е и e-tron Sportback 50. При него батерията е с капацитет 71 kWh, а мощността и въртящият момент съответно 313 к.с. и 540 Нм. Ускорението да 100 км/ч трае 6,8 сек, а възможният пробег пада до 347 км.
Когато стане дума за зареждане, собствениците на автомобила могат да „напълнят“ батерията на 80% за под 30 минути, но на бързо DC зарядно с мощност 120 kW (Sportback 50) или 150 kW (Sportback 55). Но тъй като по-голямата част от зареждането се извършва у дома, Sportback е стандартно оборудван със зарядно, което работи с 230-волтова връзка.
Пазарният дебют в Европа е плануван за следващата пролет. В Германия стартовата цена на модела започва от 71 350 евро.
Как ще ги стигнем: драстични мерки в Букурещ в битката с мръсния въздух