Е вропейската комисия намали предложените от нея допълнителни тарифи за много от електромобилите, изнасяни за Европа от Китай, включително модели на Tesla, Volkswagen Group, BMW, BYD, Geely и MG Motor.
Комисията намали до 9% митото върху седаните Tesla Model 3, изнасяни за Европа от завода на американския автомобилен производител в Шанхай. През юли Комисията каза, че ще приложи мито от 20,8% върху вноса на Tesla от Китай.
Допълнителните мита, наложени на най-големите китайски износители за Европа, също бяха намалени. Те включват BYD (намаление до 17%), Geely (намаление до 19%) и SAIC (намаление до 36,3%). Новите проценти са малко по-ниски от предварително обявените.
BMW казва, че съвместното им предприятие в Китай, което произвежда електрическото MINI, сега отговаря на изискванията за по-ниско мито от 21,3% (преди 37,6%).
Cupra Tavascan на VW Group също ще се възползва от по-ниска тарифа от 21,3%. Електрическият SUV се произвежда в Хефей, Китай.
Китайските компании, които са сътрудничили на разследването на ЕС, като Dongfeng Motor Group и Nio, ще бъдат изправени пред тарифи от 21,3%, докато тези, които не са сътрудничили, ще бъдат облагани с допълнителни 36,3%.
Планира се окончателните тарифи за митата да влязат в сила до 30 октомври и да са в сила пет години.
Митата вероятно ще намалят вноса от Китай с една четвърт, възлизайки на стойност от приблизително 4 милиарда долара.
Много европейски производители ясно дадоха да се разбере, че са против по-високи мита, като компании като Mercedes-Benz и Volkswagen Group смятат, че те могат да предизвикат търговска война. Китай е най-големият пазар за Mercedes, VW и BMW.