Renault се стреми към още по-големи маржове за Dacia, която се оказа двигател на печалбата за групата, пише в анализ Autonews, като цитира и боса Лука де Мео.
Маржовете на Dacia сега са 10 процента, каза президентът на групата още миналата седмица, когато представи стратегическия план “Революция”. Целта е закупената през 1999 г. марка да достигне 15 на сто до 2030 г. Това ниво е подобно на постиганото от премиум марки като BMW и Mercedes-Benz.
При тях, разбира се, стойностите са други, а оттам и печалбата.
Някого всичко започна с проекта Logan, колата на цена от 5000 евро. Той и следващите модели черпят технологии на Renault-Nissan и се възползват от по-ниските производствени разходи в Румъния и Мароко.
Сега Dacia е готова да атакува по-печеливши сегменти, започвайки със седемместния кросоувър Jogger тази година. Компактният SUV Bigster трябва да се появи през 2024 г. и ще бъде последван от още два компактни модела до 2030 г.
Dacia ще навлезе смело в C сегмента, където маржовете са най-малко два пъти по-високи, отколкото по-ниския клас“, каза Де Мео.
Той определи Dacia като „самородното злато“ на Renault.
По-големите маржове ще дадат на Dacia възможността да удвои печалбите от 15 милиарда евро на 30 милиарда, увеличавайки и оборота“, добави той.
Главният изпълнителен директор на Dacia Денис льо Вот, дългогодишен началник на Renault-Nissan Alliance, е подготвил плана към преминаването в по-високия сегмент с нов фокус върху „съотношението цена/качество“, а не само върху ниските цени.
Въпреки че най-евтиният модел Sandero все още започва от по-малко над 10 000 евро на някои пазари, а най-скъпите модели са около 20 000.
Льо Вот също така преобрази имиджа на Dacia - с ново лого, цяла гама от екстериорни цветове и промени по дизайна.
Dacia понесе удар тази година, когато Renault напусна Русия. Ударът е е за целия концерн. А налице бе план, според който Льо Вот да оглави нова дивизия Dacia/Lada, която да споделя платформи и разходи за разработката на модели.
Има обаче и добри новини. С пускането си на пазара, Jogger натрупа 38 000 продажби до септември, което помогна на Dacia да стане една от малкото масови марки в Европа, която регистрира увеличение на продажбите през първите девет месеца на тази година.
Това се случва на пазар, който е намалял с около 10 процента. Продажбите на Dacia са се увеличили със 17 на сто, според данни на Dataforce. Друг модел със силни продажби е електрическият Spring, превърнал се в един от най-търсените електромобили в Европа. Той регистрира повече от 31 000 сделки за първите девет месеца на годината.
Dacia ще бъде част от основната група Power за автомобили с двигатели с вътрешно горене в реорганизираната бизнес империя на Renault.
Планът на Де Мео за „електрификация в стила на Dacia“ започва с автомобили с пропан-бутан, след което преминава към пълни хибриди и 48-волтови “меки хибриди”, преди да бъде напълно електрифициран до 2035 г.
Първата хибридна опция - на Jogger, ще се появи догодина и се очаква да използва първото поколение на хибридната система E-Tech, а не второто поколение, което започна да се появява при Renault.
Де Мео каза, че Dacia ще се възползва от разработването на алтернативни и синтетични горива в новото съвместно предприятие Horse с Geely. Както и че ще предлага "по-евтини и достъпни" автомобили от звеното за електрически превозни средства Ampere.
Dacia ще си остане Dacia, просто ще става все по-голяма и ще се стреми към 15 процента оперативен марж до 2030 г.“, заключи Де Мео.