Тайната на успеха на най-продавания автомобил на частни клиенти в Европа

Този приз Dacia Sandero държи от 2017 г.

Пламен Георгиев,
Dacia Sandero

, Dacia

Dacia Sandero

В ъзможност за избор на нов автомобил на разумна цена, това е формула, която гарантира на Dacia безапелационен успех, а на Sandero донесе доверието на 2,6 млн. клиенти от 2008 г., когато бе лансиран за пръв път. От 2017 г. моделът безапелационно е най-продаваният модел на частни клиенти в Европа.

Историята на Sаndero тръгва след успеха на Logan (лансиран през 2004 г.). Dacia решава да лансира още един революционен модел през 2008 г.: Sandero, здрав, пъргав градски автомобил за всеки. Година по-късно версията Stepway излиза на пътя. През 2021 г. историята на успеха продължава с третото поколение Sandero, която днес съставлява 66% от продажбите на Sandero.

Петте най-големи пазара в Европа са Франция, Германия, Италия, Испания и Обединеното кралство, а днес 42% от всички продадени автомобили са с двугоривните двигатели ECO-G (бензин и LPG). И една малка производствена тайна: Dacia Sandero се произвежда в три завода на четири поточни линии. Всяка минута един автомобил слиза от линията.

Именно цифрите са тези, които най-добре описват историята на успеха. Във Франция 20% от купувачите на Sandero са на възраст под 44 години. В Испания Sandero е първият придобит нов автомобил за почти един на 10 купувачи. 64% от клиентите купуват Sandero заради цената му, 22% заради дизайна и 18% заради лоялността към марката.

В Европа 44% от хората, които купуват новата версия на Dacia Sandero, я описват като стилна, в сравнение с 20% от тези, които са закупили по-ранната версия, когато се е появила на пазара. 39% от купувачите на Sandero живеят в селски район, 37% в малък град, 10% в среден/голям град и 10% в предградията.

Купувачите на Sandero имат голям афинитет към живота на открито: 26% обичат разходките и планинските преходи, 13% обичат да четат, а 12% са запалени велосипедисти.

Dacia Sandero Dacia