Aircross версия и за e-C3, но Citroen го пуска само с пет места

Седеместното изпълнение остава резервирано само за конвенционалния Aircross

Citroen e C3 Aircross

Citroen

П одобно на е-C3, Fiat Grande Panda, Opel Frontera и предстоящият Jeep Renegade, e-C3 Aircross е базиран на платформата Smart Car. Подобно на е-C3, задвижването е съставено от електромотор с мощност 83 kW, който се захранва от батерия LFP с капацитет 44 kWh. Тя трябва да осигури пробег до 300 км по WLTP. През 2025 г. се очаква версия с по-голяма батерия и очакван пробег до 400 км.

Бордното зарядно може да е 7 kW или 11 kW, като във втория случай батерията се зарежда за 2,5 ч. На станция с мощност 100 kW батерията се пълни от 20 до 80% за 26 минути.

При дължина от 4,39 м Citroën e-C3 Aircross е с цели 37 см по-дълъг от e-C3. Междуосието обаче е само 13 см по-дълго, така че по-голямата част от увеличението се дължи на надвесите. Aircross е с 11 см по-висок, от които 4 см идва от по-големия клиренс. Това, естествено, е повлияло на вътрешното пространство, като обемът на багажника вече е 460 л, със 150 л повече от e-C3.

Citroen

Разликите в дизайна се откриват основно в пропорциите, като очевидни стават те, когато автомобилът бъде погледнат в профил. Виждаме различен дизайн на С-колоната, по-дългата задна врата и изправената линия на покрива, която не се спуска към задницата. Предлага се опция за контрастен цвят на покрива (черен или бял).

Разлики в интериора с е-C3 също няма. Базовата версия You има държач за смартфон, докато вариантът Max е с 10,25-инчов сензорен екран. Воланът е малък, за да може да се вижда приборното табло над него, което производителят рекламира като един вид head-up дисплей, какъвто не е.

Цените на Citroën e-C3 Aircross започват от 26 490 евро в Германия. Това значи около 3000 евро повече от e-C3, но пък моделът е по-евтин от Opel Frontera, който започва от около 29 000 евро.

Citroen Citroen e-C3 Aircross