Н а изложението в Мюнхен Dacia представи заместника на Loggy, който идва в 5- и 7-местни версии. Dacia Jogger се възползва от най-доброто от всяка категория: дължината на комби, простора на ван и външния вид на SUV, като създава своя собствена ниша, в която няма друг представител. За това способства и големия пътен просвет (200 мм при празен автомобил), както и междуосието от 2,9 метра! То е гарант за наистина огромен вътрешен обем (пространството за главата от 912 мм), а външният вид придава така търсеното от клиентите SUV-излъчване.
Пространството за главата от 855 мм и радиусът за коленете на третия ред от 127 мм са сред най-добрите за 7-местен автомобил на пазара за комфортно настаняване на двама възрастни пътници.
При 5-местната версия капацитетът на багажника е 708 л VDA. При 7-местната версия капацитетът на багажника е 160 л VDA, 565 л VDA при сгънат трети ред.
В оборудването на интериора се залага на познатата философия: да се предложи основното, без да се задълбава в пребогато (и в много случаи рядко използвано) оборудване, което повишава цените. Затова моделът може да се оборудва с Media Control два високоговорителя, докинг станция за смартфон, Bluetooth, USB порт, бутони за управление на волана и извеждане на радио информация на 3,5-инчовия TFT цифров екран на бордовия компютър.
Има възможност за оборудване и с Media Display с четири високоговорителя, USB порт и 8-инчов сензорен екран, монтиран високо на арматурното табло, който е леко обърнат към водача за по-добра видимост и ергономичен дизайн. Интуитивният и лесен за използване интерфейс разполага с Bluetooth свързаност и е съвместим с Android Auto и Apple CarPlay. Media Nav осигурява на Dacia Jogger интегрирана навигация и Wi-Fi смартфон репликация за Apple CarPlay и Android Auto. Аудиосистемата съдържа шест високоговорителя и два USB порта.
Jogger ще се появи на пазара с изцяло новия бензинов двигател TCe 110 с 6-степенна механична трансмисия. TCe 110 е 1-литров 3-цилиндров двигател с турбокомпресор и директно впръскване с мощност 110 к.с. и 200 Нм въртящ момент. На линия е и ECO-G (Dacia е единственият производител, който предлага пълна гама двугоривни двигатели на бензин-LPG) агрегата, при който разходът на гориво при комбиниран цикъл по WLTP за EGO-G 100 започва от 7,6 л/100 км. Моделът е оборудван с 40-литров за пропан-бутан и 50-литров за бензин резервоари, които гарантират автономност от над 1000 км.
Говорейки пред Autocar на изложението в Мюнхен, продуктовият шеф Андреа Гинеа обясни, че средностатистическият клиент на Dacia „не иска да харчи много пари за кола”. Затова следващите модели на Dacia няма да са „накичени” с повече от необходимите технологии, електрически системи за безопасност или плъг-ин задвижване. Именно заради това Jogger стартира само с ДВГ, след това ще се появи и хибрид, но не плъг-ин, който е много скъпа технология. През 2023 г. на пазара ще се появи въпросната хибридна версия.
Поглед към електромобила на Volkswagen, който ще струва около 20 000 евро