О чакваното се случи. Европейската комисия ще предложи 2035 г. да е крайната дата, след която продажбата на конвенционални автомобили с ДВГ в ЕС да бъде забранена.
Комисията ще усложни живота на автомобилните производители още повече, планирайки да въведе намаление с 55% на емисиите СО2 до 2030 г., като така вдига предишната граница от 37,5% намаление на емисиите спрямо настоящите нива.
Не дали, а след колко километра електромобилите стават по-чисти от колите с ДВГ
Макар няколко производителя вече да обявиха, че ще минат само към автомобили с нулеви вредни емисии между 2028-а и 2035 г., Урсула фон дер Лаейен заявява пред Sueddeutsche Zeitung, че има нужда от законова крайна дата това да се случи, пише Autonews.
„Ние ще поставим крайна дата, след която всички автомобили трябва да са с нулеви вредни емисии”, казва Президентът на ЕС, без да назовава дата. „В противен случай ще има несигурност и няма да постигнем целта ни за постигане на СО2 неутралитет до 2050 г.”
„От производителите зависи как ще променят производството си. Те най-добре знаят как да разработват нови автомобили или нови горива.”
Канада забранява продажбата на автомобили с ДВГ през 2035 г.
Комисията, изпълнителният орган на ЕС, ще постави крайна дата 2035 г., след която всички продажби на нови автомобили в ЕС трябва да са електрически, съобщи по-рано Frankfurter Allgemeine Zeitung.
В сряда комисията представи пакета „Fir for 50” Той ще се превърне в обект на дълги и сложни разговори в Европейския парламент, като лобистите тук ще влязат в главната роля.
Alix Parners изчислява, че за периода от 2021 до 2025 г. ще бъдат инвестирани около $330 млрд. в световен мащаб от производители и доставчици за електрификация, което е с 41% над очакваните инвестиции от $250 млрд. за периода от 2020 до 2024 г.
Как ще бъдат зареждани тези автомобили? До 2030 г. на континента трябва да има 3,5 млн. зарядни станции, като броят ми през 2050 трябва да е достигнал 16,3 млн.
„Най-безопасната” Tesla се самозапали по време на движение