И зложението в Мюнхен бе подчинено на електрическата мобилност, но италиано-китайският стартъп XEV бе единственият, който представи 3D-принтиран модел. Интересното е, че не се оправдават очакванията, че той ще бъде лансиран първо в Китай, тъй като на пазара ще излезе първо в Италия и след това на „всички важни европейски пазари”. Стартовата цена преди субсидии е 13 900, което значи, че в Италия цената ще започва от 9900 евро след държавната субсидия.
Двуместният модел е дълъг само 2,53 м и тежи 450 км (без батериите, които тежат 75 кг). YoYo се задвижва от електромотор на задната ос, който предлага пикова мощност от 15 kW (постоянна 7,5 kW). Захранва се от сменяема LFP батерия с капацитет 10,4 kWh и 77 волта. Така конфигуриран, YoYo може да измине до 150 км в града (според цикъла Urban Dynamometer Driving Schedule, UDDS). Максималната скорост на модела е 80 км/ч.
Архитектурата на YoYo е изградена от стоманена рамка, но голяма част от панелите на купето и части в интериора са 3D-принтирани. Интересно е да се отбележи, че микро автомобилът е с по-голяма височина спрямо широчината (1560 срещу 1500 мм).
Друг интересен факт е, че батерията (състояща се от три 25-килограмови модула) може да се сменя или на подходяща станция, или по предварително договорена схема с производителя, или самостоятелно. А XEV дава 3-годишна гаранция на батерията. Иначе услугата за смяна на батерията ще се извършва от компанията Eni, а YoYo ще стане част от автопарка на Enjoy, услугата за споделено шофиране на Eni.
Най-бързата Tesla смаза рекорда на „Нюрбургринг”
Dacia лансира новия най-евтин 7-местен модел на пазара
Поглед към електромобила на Volkswagen, който ще струва около 20 000 евро