Босът на Stellantis: Къде е чистата енергия? Къде са зарядните станции?

Ако няма недостиг на батерии, ще има зависимост от Азия, откровен е Карлос Тавареш

Tavares Stellantis

Stellantis

Ш ефът на Stellantis Карлос Тавареш изрази опасения за автомобилното бъдеще и зададе риторични въпроси, когато дойде неговият ред да говори на организираната от “Файненшъл таймс” конференция “Бъдещето на колите”.

Преди него лектори бяха Херберт Дийс (Volkswagen Group) и Ола Калениус (Mercedes-Benz).

Според португалеца индустрията ще изпитва проблеми с доставки поне до 2025-2026 г.

Същевременно този път Тавареш бе доста откровен, като повдигна въпроси, които се задават под сурдинка или поне не се изговарят често от човек на такава позиция в бранша.

Ако пък няма недостиг на батерии, тогава ще станем свидетели на тежка зависимост на западния свят към Азия. Това е нещо, което лесно може да се предвиди”, рече Тавареш.

Той продължи със следното:

В момента всички правим инвестиции в производство на батерии и обемът ще бъде такъв, че да ни стигне да захраним пазарите, които най-бързо преминават към електромобили, силните ни пазари.”

Президентът на четвъртия в света автомобилен концерн обърна внимание на това, че един електрически автомобил е средно с около 500 кг по-тежък от същия с двигател с вътрешно горене.

Това, продължи Тавареш, означава засилено търсене на суровини, оттам недостиг, а оттам - геополитически рискове.

Може и да не ни хареса начинът, по който тези материали ще се доставят след няколко години”, продължи все така “оптимистично” мениджърът.

По думите му докато производителите са се впуснали в бясна надпревара да заливат пазара с електромобили, на тях и регулаторните органи им липсвала дългосрочна визия за бъдещето по отношението на прехода към електрификация.

Последваха риторичните въпроси от страна на Тавареш, накарали много от присъствалите да се усмихнат тъжно:

Какво следва? Къде е чистата енергия? Къде е инфраструктурата от зарядни станции? Къде са суровините? Какви са геополитическите рискове от набяването им? Кой изобщо си дава сметка за пълната картина на електрификацията?”
Файненшъл таймс

Карлос Тавареш Stellantis бъдеще батерии с твърд електролит електромобили в България пазари