К лаус Фрьолих, член на борда на директорите на BMW AG, заявява: В дългосрочен план задвижването с водородна горивна клетка може да се превърне в четвъртата колона в нашето портфолио от задвижвания.”
От 2013 г. BMW Group работи съвместно с Toyota Motor Corporation в областта на технологията на горивните клетки.
Въпреки че за BMW Group дългосрочният потенциал на задвижването с горивна клетка не подлежи на съмнение, в краткосрочен план няма да се предлага сериен автомобил с технологията на водородната горивна клетка.
„От наша гледна точка първо е необходимо водородът като енергиен носител да бъде произвеждан със зелена електроенергия на конкурентни цени. Едва след това водородът ще се използва преди всичко там, където не е възможна директна електрификация, например в тежкотоварния транспорт на дълги разстояния“, обяснява Клаус Фрьолих. Освен това все още не е налична необходимата инфраструктура като например покриваща цяла Европа мрежа от станции за зареждане с водород.
Китай ще развива нов вид гориво
При задвижващата система на BMW i Hydrogen NEXT системата с горивна клетка генерира до 170 к.с. електрическа енергия, която е резултат на химическата реакция между водорода и кислорода от въздуха. Благодарение на това автомобилът изхвърля само водна пара.
В автомобила са монтирани два резервоара с налягане 700 бара с общ капацитет шест килограма водород. Процесът на зареждане отнема три - четири минути. В BMW i Hydrogen NEXT е интегриран пълният обхват на електрическото задвижване от пето поколение, което за пръв път ще се монтира на BMW iX3.
Стратегията за успех на Hyundai: водород и ток за 35 млрд. евро
Буферният акумулатор, който е монтиран над електромотора, може да осигури допълнителна динамика, например при изпреварване и ускорение. Общата системна мощност от 374 к.с. осигурява типичната за BMW динамика на управлението. През 2022 г. BMW ще оборудва с това електрическо задвижване, базирано на водородна горивна клетка, малка серия от автомобили, базирани на актуалното поколение BMW X5. Най-рано през втората половина на това десетилетие и в зависимост от изискванията на пазара и рамковите условия BMW Group ще стартира с автомобили за клиенти с технологията на водородните горивни клетки.
В момента BMW Group вече въвежда на пазара чисто електрически автомобили с устойчиво снабдяване с енергия и до 2023 г. вече ще предлага на клиентите си широка гама от електрифицирани автомобили. Общо до 2023 г. са планирани 25 модела, като поне 12 от тях ще бъдат с чисто електрическо задвижване.
Азиатските производителите на литиево-йонни батерии атакуват Европа
Volkswagen очаква автомобилният пазар да се възстанови през лятото
Е-колите замърсявали повече? Това е мит, казва ново проучване