С поред информация на China Daily Mail, властите в Поднебесната империя са убедени, че горивните клетки (водород) имат много голямо бъдеще, особено ако става дума за междуградски превози, в случай на работа в условията на ниски температури или в рядко населени райони.
Журналистите от China Daily Mail смятат, че китайските власти са обърнали поглед към водорода като гориво след посещение на китайския министър председател Си Дзипин през май 2018 г в Япония. Тогава той посещава завод на Toyota, където му представят водородния модел Mirai.
Дзипин остава много впечатлен от факта, че автомобилът се зарежда за 3-4 минути, като предлага пробег до 650 км. След това посещение в Китай е събран екип, чиято задача била да разработи план за създаването на китайски автомобил с горивни клетки.
Идеята на това желание е, че водородните автомобили имат много предимства пред електромобилите. Едно от тях е сложното рециклиране на литиево-йонната батерия, самото зареждане на батерията отнема дълго време, електричеството в нея не може да се съхранява дълго, а на дълъг път трудно ще тръгнеш (все още) с е-кола.
Mirai може да бъде зареден с 5 кг водород. Това отнема 3-4 минути. С това количество се изминават до 650 км, като отпадъчният продукт е чиста вода.
Явно сега в Китай инвестициите ще бъдат насочени и към водородните автомобили. Съгласно приетия план, още през следващата година в страната ще бъдат произведени 5000 автомобила с горивни клетки, през 2025 г. броят им трябва да е 50 000, а през 2030 г. – 1 000 000.
Естествено, китайците ще развиват и нужната инфраструктура за добив на водород, специална зарядни станции и т.н. Целта е лидерство и в това направление.
Десетки хиляди тираджии недостиг в Германия