BMW планира да има 25 електрифицирани автомобила до 2023 г., като повече от половината от тях ще са изцяло електрически. Но това не означава, че баварците ще спрат да инвестират в двигателя с вътрешно горене, напротив.
“Ако приемем, че до 2025 г. ще имаме в най-добрия случай 30% продажби на електрифицирани автомобили (с батерии и плъг-ин хибриди), останалите ще са автомобили с двигател с вътрешно горене,” коментира Клаус Фроелих, член на борда на директорите на BMW Group.
Според него, BMW очаква дизеловите двигатели да оцелеят поне 20 години, а бензиновите – поне 30.
“Виждаме области без инфраструктура за зареждане на електромобили. Такива са Русия, Близкия изток и западната част на Китай, където ще се разчита на бензиновите двигатели още 10 до 15 години.”
Крайбрежната част на Китай и големите градове като Пекин и Шанхай ще разчитат на изцяло електрически автомобили само до 10 години, докато Европа ще заложи повече на плъг-ин хибриди, предвижда мениджърът. САЩ може да получи по-мощни плъг-ин хибриди от спортното поделение „М”.
“Преходът към електрификация се надценява,” смята Фроелих. „Задвижваните от батерии автомобили са по-скъпи заради суровите материали за батериите. Това ще продължи да е така и дори може да се влоши, той като търсенето на тези сурови материали се увеличава.”
Макар двигателят с вътрешно горене да остане в гамата на BMW още доста време, неговото портфолио ще се свие драстично.
Що касае дизеловите мотори, BMW ще изостави 1,5-литровия, 3-цилиндров двигател. Той ще изчезне, защото е прекалено скъп да се приведе в съответствие със стриктните еко норми в Европа. Той се предлага сам на нашия континент.
Но не само той ще падне в жертва на новите реалности. Шест цилиндровият дизел с 400 к.с., който се предлага в 750d, няма да получи заместник, той като е прекалено скъп и много сложен за производство, твърди Фроелих, добавяйки, че двигателят е с четири турбини. Повече от три турбини в дизелите няма на има.
Що касае бензиновите двигатели, то дните на V12 са преброени. Интересното е, че мениджърът заявява, че BMW работи за запазване на V8 двигателя. Той ще бъде електрифициран, тъй като подобни двигатели, но без електрификация, са обект на тежко данъчно облагане във Великобритания и Франция.
Vision M NEXT представя бъдещето на BMW: ток и емоции