Безумните хибриди на 2022 година (част 2)

Prius постла пътя преди четвърт век, щафетата днес поемат автомобили с по 800-1000 к.с.

Пламен Георгиев,
Koenigsegg Gemera

, Koenigsegg

Koenigsegg Gemera

П реди четвърт век Toyota започна електрификацията на автопарка с Prius, но днес хибридите постепенно предават щафетата на електромобилите. Но в някои сегменти минусите на 100-процентовото електрическо задвижване са критични. Такъв е случаят (все още) със суперавтомобилите, но компаниите са принудени да електрифицират и тях, за да могат да покриват строгите екологични стандарти. В този случай помощният електромотор играе драстична роля и на динамичния фронт. Тук ще разкажем точно за тези екземпляри, които се появиха на бял свят през 2022 г. и плениха въображението на мнозина.

 Hongqi S9

Getty

Hongqi S9

Hongqi S9

Миналата есен бе представен серийният суперхибрид. Първият вариант бе показан още през 2019 г. Силовият тракт сомбинира 4,0-литров битурбо V8 с три електромотора. Тя генерира 1400 к.с.

Автомобилът е способен да ускори до 100 км/ч за 1,9 секунди и стига до 400 км/ч, може да измине и до 40 км само на ток.

Тиражът на китайският хиперавтомобил е само 99 бройки, като производството се осъществява успоредно в Емилия-Романя и китайската провинция Гирин.

Koenigsegg Gemera

През есента създателят и шеф на шведската компания Кристиан фон Кьонигсег направи едно кръгче с хиперавтомобила, позволи ни и да чуем как работи неговия 3-цилиндров битурбо двигател.

Същият носи името Tiny Friendly Giant (TFG). Той е без разпределителен вал, а изпускателните и всмукателните клапи се регулират от пневматични хидро електрически актуатори.

Трицилиндровият двигател с работен обем 2,0 литра генерира 608 к.с. и 600 Нм. Системната мощност обаче достига 1723 к.с. и 3500 Нм.

Един електромотор (405 к.с. и 500 Нм) е разположен на коляновия вал, а другите два (по 507 к.с. и 1000 Нм) — отзад. Автомобилът ускорява до 100 км/ч за 1,9 секунди и стига до 400 км/ч.

McLaren P1 Spider

Компанията Lanzante ни напомни за модела, чието производство приключи преди седем години: суперавтомобилът получи открит кокпит. В разработката участва Пол Хос – създателят на дизайна на оригиналния P1, 720S и Artura. Интериорът на автомобила е преработен: той е тапициран с кожа и SuperFabric текстил.

Технологията не се е променила: 3,8-литров V8 битурбо двигател и електрически мотор с мощност 200 к.с. генерират общо 916 к.с. и 900 Нм. Ще бъдат направени само пет екземпляра: оригиналното купе бе пусната в тираж от 427 бройки.

 Delage D12 Speedster

Delage

Delage D12 Speedster

Delage D12 Speedster и F1

Хиперавтомобилът се сдоби едновременно с две открити версии. При модификацията Speedster има челно стъкло, макар и скъсено по височина, а покрив липсва. Версията F1 няма челно стъкло, а само малък ветрозащитен екран.

Силовият агрегат е 7,6-литров V12. Във версията GT той генерира 900 к.с. и съюзява сили с електромотор с 330 к.с. Във варианта Club мощността му е 990 к.с., а сумарната мощност е 1010 к.с.

Възраждането на френската марка бе анонсирано преди две години от Les Amis de Delage и предприемачът Лоран Тапи, собственик на марката. Производството ще започне през 2023 г.

хиперавтомобили хибриди суперавтомобили класация