Т азгодишното изложение във Франкфурт бе далеч от славните си години, когато пълнеше всички 12 зали и външни площи. Сега автомобилната индустрия бе представена в 5 зали, като една бе за ретро автомобили, а половината от другата за технологии. Именно в тази зала бяха и третите китайски марки, които предизвикаха изключителен интерес сред журналистите.
Без съмнение бомбата хвърли китайското „Червено знаме”. Hongqi е китайския аналог на руската марка Aurus, но тя произвежда автомобили за китайския комунистически елит още от 1858 г. И днес Генералният секретар на компартията в Поднебесната империя се придвижва с лимузината Hongqi HQE.
Шофирането утре
Но в залите на месето дъщерната компания на концерна FAW закова интереса с хибриден супер автомобил. Hongqi твърди, че S9 спринтира до 100 км/ч за 1,9 сек (колкото и Rimac C_Two), а това е с 0,6 секунди по-бързо от Bugatti Chiron. Максималната скорост на китайския модел е 400 км/ч (на хартия).
Hongqi S9
Творението Hongqi S9 е с карбоново купе и централно разположен двигател. Той е 4,0-литров V8 с турбо. Китайците обаче не казаха нищо за електромотора и батерията, задоволиха се само да споменат, че мощността е 1400 к.с.
Най-интересното е, че тази концепция ще бъде вкарана в серийно производство и първите клиенти ще получат колите си през 2021 г. Предполага се, че цената ще е около 2 млн. евро.
Hongqi E115
Но Hongqi на спря дотук. Редом до S9 бе изложен и концептуалният кросоувър E115, който е китайски аналог на RR Cullinan. Китайците не казаха нищо за електрическото задвижване на пълноразмерния кросоувър но заявиха, че може да измине 600 км с едно зареждане, а ускорението до 100 км/ч отнема 4 секунди.
Сред известните параметри са задвижването на четирите колела, избор между седем режима на задвижване и автопилот от четвърто поколение.
Това е електрическата бъдеща алтернатива на Mercedes S-Class
Това е електромобилът за масите: Volkswagen ID.3
761 к.с., 2,8 сек до 100 км/ч и 450 км на ток: това е Porsche Taycan