Н а завършилия преди месец и нещо автомобилен салон в Париж бе представено петото поколение Nissan Micra. Моделът бе един от най-важните серийни автомобили, показани във френската столица. Новата Micra дава заявка да промени кардинално сегмент В, което очакваме да видим дали ще се случи. Факт е, че моделът е изключително атрактивен на визия и е натъпкан до горе с всевъзможни технологии, някои от които за пръв път в класа. Проблемът на всичко това е, че то ще дойде на съответна цена, която едва ли ще е ниска за хечбек до 4 метра.
Затова Филип от bri4ka.com ни връща години назад към третото поколение на Micra, предлагайки ни го като отлична алтернатива за евтин начин на придвижване в града. Естествено: втора ръка.
Третото поколение на Nissan Micra предлага комфортно пътно поведение и огромно пространство в интериора. Да, не се лъжене по размерите: Micra е наистина просторна, в което може да се уверите, като изгледате видеото. Имайте предвид, че Филип е над 1,80 метра. Седи на задните седалки без да опира краката си в предната облегалка, а до тавана има педя разстояние. Именно това е един от най-големите плюсове на този автомобил. Багажникът също е със завиден обем за външните размери. Ако искате да увеличите размера му, чрез издърпване на една скоба от багажника, задната облегалка (тип пейка) пада напред и дамите могат спокойно да натоварят всичко, което искат. Защо дамите? Защото тази кола просто не отива да се кара от някой мъж.
Двигателите? Съветът на Филип е да заложите на бензинов такъв, а не на дизеловия. Причината е, че, ако се счупи, това ще ви коства много повече средства за ремонт. Трябва обаче да се отбележи, че тук говорим за 1,5 dCi на Renault, който е най-продаваният дизелов мотор на марката, доказан боец.
Препоръката е да подминете и 1,0-литровия бензинов мотор, тъй като харчи колкото малко по-големите от него по кубатура, а е доста по-маломощен. Идеалният вариант е 1,2- или 1,4-литровият бензин. Трябва обаче да знаете, че тези мотори имат проблеми с веригата. Проверете дали е сменявана, ако има как. Ако не, нова няма да ви излезе скъпо, затова може да я смените.
Неприятно може да ви дразнят скърцащите панти на вратите. Сменете ги, не ги смазвайте. Или пък ги смажете и тогава решете дали да ги смените.
Предавките на скоростната кутия влизат плавно и без проблем, но може да се обади проблем със съединителя.
Ако се абстрахираме от външния вид, то на борда на Micra ще откриете и някои глезотии за автомобил на 13 години, ако купите от първите K12. В тази конкретно кола има двузонов климатик и борд компютър. В по-новите модели след 2007 г. се предлагат парктроник и сензор за дъжд.
Проблем е, че в базовите нива на оборудване Visia и Acenta не се предлага ESP (при появата на модела.)
Кратка справка в най-големия сайт за употребявани автомобили показва, че средната цена, на която може да се намери Micra (K12) между 2003-2007 г. е около 4500 лв.
Защо Micra? Защото дамите няма да има какво повече да правят по колата, освен да наливат гориво, да сменят маслото от време на време, да сменят и едни биелетки, които задължително ще се обадят. Така, според Филип, ще остават „парички за токчета”.
Четете още:
Рейтинги за надеждност на автомобилите: може ли да им вярваме?
Какво трябва да знаете, когато купувате автомобил в чужбина
„Нов внос“? Това е списъкът на TUV за най-проблемните коли втора ръка