П есента на дизела била изпята. Може и да е така, а може и да не е. Безпрекословен факт обаче е това, че стане ли дума за икономия, дизелът си остава цар. А и в света на големите и тежки луксозни автомобили, дизелът все още не може да бъде изместен.
Mercedes ни доказва, че не се е отказал от технологията, но вместо голям дизелов двигател, компанията поглежда към малък и икономичен. Преди години 200 D с 60 к.с. за W123 се вграждаше в хиляди таксита Mercedes. Днес, макара компанията да спря подразделението си, подготвящо заводски таксита, обозначението 200 d се завръща в Германия. Предлага се вече в GLC и E-Class, има го отдавна в C-класата.
Дизеловият двигател е със 163 к.с. + 20 к.с. от меката хибридна система. Максималният въртящ момент е 380 Нм при 1800-2800 об/мин + 200 Нм временен бууст. В Mercedes GLC 200 d 4MATIC комбинираният разход е 5,9-5,1 л/100 км, минимално по-малък е разходът при купето на този модел, като и двата вече могат да се поръчват в Германия.
Освен това Mercedes ще допълни и гамата на E-Class с E 200 d Sedan от 29 октомври 2024 г. Тук очакваният среден разход е 5,4-4,7 л/100 км, докато при E 200 d T-Model - 5,6-4,9 л/100 км. Цената на модификацията започва в Германия от 55 370 евро. за седана и 57 720 за комбито.