Abarth показа своя най-мощен модел досега. Това е новият 600е, който в топ версията си ще конкурира някои от най-бързите модели.
Abarth 600e ще бъде доста бърз „скорпион“. Най-мощната му версия има един електромотор, който развива 280 к.с. и позволява на колата да спринтира до 100 км/ч за 5,85 секунди. Тази версия ще се казва Scorpionissima, като от нея ще има само 1949 броя в два цвята. По-масовата модификация е Turismo – 240 к.с. и спринт за 6,24 секунди.
И двете модификации развиват 345Nm и имат максимална скорост, която е ограничена до 200 км/ч. Пробегът с едно зареждане може да е 334 км. в зависимост от гумите и стила на шофиране.
Новият Abarth 600e предлага три режима на шофиране. При тях има различни настройки на мощността, чувствителността на педала за ускорение, както и на волана и тракшън контрола. Има и специален режим за писта, където се отключват всички способности на колата.
Топ версията има и по-големи спирачки на Alcon и по-твърдо окачване, което е разработено от Stellantis Motorsport. Вдъхновението от моторните спортове продължава и при електромотора, който е тестван в залите и симулаторите на Formula E.
Abarth 600e
600е има и диференциал с ограничено приплъзване на JTEKT. Охлаждането също е обновено и оптимизирано за по-големи натоварвания в спортните режими.
Колата предлага и спортни седалки, които в топ версията са с 4 различни плътности за всяка зона на тялото. Използвани са и спортни предпазни колани Sabelt.
В интериора има още 10,25-инчов инфотейнмънт дисплей и 7-инчов виртуален кокпит. Те изобразяват нов интерфейс, специално за Abarth и имат специфични функции, като измерване на G-ускорението и др. Има и говорител, който може да симулира звука от бензинов двигател, който ще се чува отвън.
На разположение са и много технологии като адаптивен круиз контрол, електрическа ръчна спирачка, 6 еърбега, система за предупреждение при напускане на лентата на движение, поддържане на движение в лентата. Топ версията идва и с Ниво 2 на автономия.
Компанията не съобщава цените засега. Поръчките започват още от днес „в основните европейски държави“, а в останалите се очакват през следващия месец. Доставките пък ще са в началото на следващата година.