П реди три десетилетия SUV все още не властваха в автомобилния свят. В края на 1993 г. Renault представя своя нов модел от среден клас. Но вместо обичайното цифрово обозначение, наследникът на Renault 21 получи мелодичното име Laguna.
Новият модел е лансиран на пазара на 14 януари 1994 г. Линиите му са вдъхновени от Safrane. През септември 1995 г. идва и комбито. Модерният заоблен органичен дизайн също контрастира с ъгловатия му предшественик.
В допълнение към три четирицилиндрови двигателя, Renault предлага и 3,0-литров V6 бензинов двигател със 167 к.с. за Laguna за първи път в сегмента. С модернизацията на модела от 1998 г., мощността му се увеличава до 190 к.с.
Laguna се отличава с много ергономичен интериор, с много оригинално арматурно табло с всички контроли на леснодостъпно място. Забележителна характеристика е разширяването на арматурното табло в панелите на вратите с вентилационните отвори, интегрирани във вратите.
Качеството на Laguna е значително подобрено, след като преди това надеждността на много модели на Renault беше силно критикувана. В резултат на това сервизните интервали са удължени до 15 000 км в края на 1995 г.
По отношение на качество и надеждност, Laguna е на второ място в проучване от 1995 г. на френския институт SOFRES, точно след Toyota Carina и доста пред Audi 80, Opel Vectra, Ford Mondeo, Volkswagen Passat и Citroën Xantia.
Проблемът с корозията в задните калници и страничните прагове обаче си остана сериозен проблем. От Фаза 2 през 1998 г. Renault продължи да подобрява защитата от корозия. Освен проблемите с дизеловите двигатели 1.9 dTi и 1.9 dCi, първата Laguna е модел, известен със своята надеждност.
Renault Laguna V6 24V
Спортно ориентираната Laguna е известна като "2.0 S" или "RTi", с 16V емблеми на предните врати и 2-литровия 16V бензинов двигател (1948 cc) от Volvo със 140 к.с. През юли 1999 г. този агрегат на Volvo е заменен от по-модерен агрегат от серията F на Renault, като отнова е 2,0-литров със 136 к.с., но с повече въртящ момент и по-нисък разход на гориво (-13%).
Още по-мощна версия беше представена през 1995 г. като Laguna Biturbo Hartge. Германският тунер Hartge монтира тук V6 от Safrane Biturbo. Колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди.
Той генерира 280 к.с. и 399 Нм, 50-степенна ръчна скоростна кутия пренася тези цифри към предните колела. От тази модификация са направени 5-7 бройки
През 2001 г. производството на първата Laguna приключва след 1,52 милиона бройки.