Porsche прави някои радикални промени в стратегията си за електрификация в отговор на спадащите продажби на Taycan и упоритата лоялност сред клиентите към добрите стари ДВГ-та. За марка, която досега сякаш бе заложила ALL IN на електричеството, смяната на посоката говори за това, че Porsche иска да уважи клиентите си, които не желаят да се откажат от традиционното задвижване.
Porsche, който се обяви против решението на Европа за забрана на двигателите с вътрешно горене от 2035 г., сега проучва как може да преработи бъдещите се модели, проектирани като електромобили, за да се задвижват и от хибридни системи. Но това ще отнеме херкулесови усилия и много пари, ако изобщо е възможно.
Следващото поколение спортни модели 718 Boxster и Cayman ще са напълно електрически, очакваме ги в близките няколко месеца. Възможно е обаче Porsche да ги проектира така, че да може да монтира на тях и ДВГ, както Fiat беше принуден да направи с 500e. Въпреки това, дори и да бъде дадена зелена светлина на подобно решение, ще минат години, преди да може тази идея да се реализира, ако въобще е финансово изгодно това да се случи.
Друг модел, който Porsche замисли като EV, но който също трябва да бъде преосмислен (евентуално), е най-големият SUV в гамата, който е планиран да се появи през 2028 г. Времевата рамка и вероятните размери на триредовия модел с вътрешнокодово обозначение K1 предполагат, че има шанс той да бъде адаптиран и за хибридна система.
„Много клиенти в премиум и луксозния сегмент гледат в посока на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, има ясна тенденция“, каза финансовият директор на Porsche Лутц Мешке в конферентен разговор, преди да продължи да обяснява как марката реагира на тази новина.
Ние ще обновим нашите автомобили с ДВГ, включително Panamera и Cayenne, и разбира се, ще продължим да разчитаме на plug-in хибриди“, добави Мешке.
„Що се отнася до нашата електрифицирана гама, ние сме много гъвкави, когато става въпрос за производствения ни отпечатък. Можем да произвеждаме двигатели с вътрешно горене, plug-in хибриди и електрифицирани автомобили на една производствена линия в Лайпциг“, продължава Мешке. „Когато става дума за научноизследователска и развойна дейност, ще видите повече гъвкавост през следващите години. Ще разработим нови производни с двигатели с вътрешно горене [на нашите електромобили], за да дадем правилния отговор на търсенето на клиентите.”
Не беше толкова отдавна, когато Porsche планираше 80% от гамата да е с електрическо задвижване до края на десетилетието. Останалите 20% щяха да са за 911, който получи първия си хибриден модел, но винаги щеше да стои далеч от 100% електрическото задвижване.
Продажбите на Taycan се понижиха тази година въпреки представянето на обновен модел, особено на някога доходоносния китайски пазар, докато продажбите на 718 с ДВГ се повишиха, тъй като купувачите ги купуват, докато могат. Оперативната печалба на Porsche спадна с 26,7% до 5,5 милиарда евро през първите три тримесечия на 2024 г. спрямо януари-септември 2023 г.