К огато става дума за напреднала роботика, първата асоциация е с Optimus на Tesla, но това е само на прима виста. Няколко са автомобилните производители, които гледат с голям интерес към роботите, наред с други неща, за тяхното бъдеще.
Сред тях е Omoda & Jaecoo (част от китайската група Chery), които по време на на Международната среща на потребителите, проведена от 17 до 21 октомври в Уху, Китай, представиха два нови продукта в сътрудничество с AIMOGA: хуманоидния робот Mornine и робо-кучето Argos, вече във второто си поколение.
Хуманоидният робот Mornine привлича вниманието със своя минималистичен и футуристичен дизайн. Благодарение на разширените си възможности Mornine може да поздравява клиентите, да разбира техните нужди и да предоставя персонализирани предложения за покупка на автомобил.
Освен подобряване на ефективността на продажбите, Mornine може да се използва и в други ситуации, като например помощ при закупуване на домакински уреди или при разпространение на рекламни материали.
Другият продукт е роботизираното куче Argos. Оборудван с разширени функции като разпознаване на източник на звук и интелигентно проследяване, роботът може да изпълнява гласови команди, да танцува и да общува с членове на семейството.
Според Omoda & Jaecoo, които на срещата на високо равнище в Китай обявиха откриването на изследователски и развоен център в Италия през 2025 г., Argos може също да играе важна роля в социалните услуги, предоставяйки емоционална подкрепа на хора с аутизъм или помощ на хора с увреждания. Засега от марката не говорят за пазарен дебют на двата продукта.