Audi Q5 постига идеалния баланс (тест драйв)

,
Audi Q5 тест драйв

Христо Петров

П остигането на перфектния баланс е почти недостижимо. Светът и ежедневието изкарват у нас предимно низшите страсти като гняв, завист, страх, вина, неспокойство… Когато тези емоции ни обхванат, нашата жизнена енергия се изчерпва, тялото отпада, умът се изтощава, ставаме податливи на болести. И тук на помощ идва йогата, както ми обяснява моята скъпа съпруга. Тя (йогата) помагала за постигане на душевен мир, помага ти да постигнеш баланс със самия себе си.

Звучи ми доста добре и затова нямам нищо против да я карам на уроците по йога. Това не е за мен, но тази философия аз я пречупвам през призмата на автомобилната индустрия. Постигането на перфектния баланс е почти недостижимо и тук. Но има примери, които клонят към идеалната среда. Един такъв е Audi Q5.

Вижте страхотната ни снимкова галерия на новия Audi Q5

Такова нещо е абсолютно наложително, след като ще се конкурираш с BMW X3 и Mercedes-Benz GLC. Q5 не е толкова голям (макар да е пораснал във всяко едно отношение) и импозантен като големия Q7, но за сметка на това широката радиаторна Singleframe решетка е идеално оразмерена за пропорциите му. Предлага страхотни двигатели и три трансмисии, почти всички технологии от Q7, но на много по-ниска цена. И не на последно място: добавя въздушно окачване. Интериорът е просто чудесен. Но всичко по реда си.

Христо Петров

Новото Q5 е пораснало спрямо предшественика си в почти всички направления. Дължината е 4,66 м, широчината е 1,89 м, височината е 1,66 м, а междуосието е 2,82 м. Интересното е, че въпреки нарасналите размери, теглото на Q5 е свалено с 90 кг. Как е постигнато това? Естествено, чрез използването на любимия на целокупния ромски етнос материал: алуминий. Обемът на багажника варира от 550 л, през 610 (в зависимост от позицията на задните седалки) до 1550 л. На трима човека отзад обаче ще им е тесничко, а краката им може да поизтръпнат, ако са по-високи.

Христо Петров

В екстериора няма нищо изненадващо, освен че радиаторната решетка тук стои много по-добре отколкото на Q7. При големия модел е прекалено широка, като визуално го „мачка” надолу, докато при Q5 пропорционално всичко е идеално пипнато.

Крещящи визуални новости липсват, тъй като Марк Лихте, шеф-дизайнерът на Audi, пое поста си през 2013 г., когато работата по този автомобил е била в напреднал стадий на развитие. Затова ще чакаме А8, за да видим дали Лихте ще вкара повечето си решения, които ни представи с концепцията Prologue през 2014 г. Надявам се, че това ще стане.

Предните фарове са светодиодни (LED) или матрични (Matrix LED) със задължителните динамични мигачи. Линията на покрива, завършваща с малък спойлер, допълва спортния силует. Правите линии правят задницата по-широка. Новото поколение на Q5 се предлага с избор между 14 цвята.

Христо Петров

Интериорът. Интериорът е… страхотен. Обожавам изчистените, елитарни линии. За мен новият интериор на Audi е прекрасен. В Q5 има само едно нещо, което сякаш е сложено в последния момент: сензорният екран над централните вентилационни отвори, но това е елемент, който фигурира при всичките му конкуренти.

Всичко останало е перфектно. Без да преувеличавам. Интериорът на Q5 е мерило за комфорт, дизайн и качество в сегмента. Забравих да спомена ергономия.

Христо Петров

Виртуалният кокпит с 12,3-инчовия цветен екран ми допада адски много. Водачът може да избира между два основни изгледа – класически вариант с два големи контролни прибора или картина на навигационната система в центъра на екрана. Като опция се предлага Head-up дисплей. Чрез въртящия се регулатор на централния тунел се управлява  MMI Navigation plus с въпросния 8,3-инчов сензорен дисплей, залепен върху арматурното табло.

Христо Петров

Според Улрих Хакенберг, бившият шеф на отдела за изследвания и разработки в компанията, шасито MLB Evo е толкова универсално, че може да се използва за почти всички модели: от компактни автомобили в сегмент В до кросоувъри от семейство Q. Същата платформа използват и последното поколение A4 и A5. Затова не е изненада, че Q5 разчита на познатите ни от тези модели двигатели. В Европа моделът ще може да бъде поръчан с 2.0 TFSI двигател с 250 к.с., както и с три версии на класическия 2.0-литров TDI турбодизелов мотор – с мощност съответно 150, 163 и 190 к.с. За по-претенциозните ще има 3.0-литров TDI V6 мотор с 286 к.с. и 620 Нм максимален въртящ момент.

Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)

Няма измъкване от мечата прегръдка на Skoda Kodiaq (тест драйв)

Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)

Аз карам най-предпочитания избор на клиентите: версията със 190 к.с., работеща съвместно със 7-степенна S tronic трансмисия. Базовият модел идва с 6-степенна механична (и предно, забележете, предаване), докато 8-степенният tiptronic автомат се предлага за 3,0-литровия турбодизел.

Двигателят е изключително рафиниран и доста икономичен, като аз успях да го сваля до 7,6 л/100 км, при това по време на снимките, когато има доста упражнения „спри-тръгни”. Определено не може да се похвали със спритньорски качества, но пък е в златната среда. Да, няма как да бие X3 или F-Pace в тяхната игра – ангажираното спортно управление, но пък комфортът и спокойствието зад волана на Q5 са достойни за завиждане.

Христо Петров

Голямата новост при второто поколение на Audi Q5 (освен фактът, че Audi направи специален завод в „любимата” на Тръмп държава, за да се отговори на голямото търсене на модела) е опцията за въздушно очакване (за мое съжаление тестовата кола не бе оборудвана с нея). Водачите могат да избират от 5 различни режима на височина и поведение на окачването, в зависимост от пътните условия. Аз си играя само със серийната система Audi drive select, но предпочитам Comfort.

Христо Петров

Хардкор феновете на Audi едва ли ще одобрят системата quattro ultra е многодисковата муфа с електронно управление, която замени добрия стар Torsen. Не я тествах в дълбок сняг, но нито за момент не усетих нещо, което да ми „загорчи” от представянето й. Тази версия на quattro е предназначена за автомобили с надлъжно разположен двигател на модулната платформа MLB.Новият възел е обединен със скоростната кутия и включва или изключва карданния вал в зависимост от моментното сцепление с пътя. Новата система за двойно предаване е по-лека с четири килограма от класическото quattro и позволява намаляване на разхода в градски условия средно с 0,3 л/100 км.

Със сигурност Audi Q5 е от автомобилите, в които е достатъчно само да се качиш, за да се влюбиш. Вярно, любовта в днешно време е скъпо занимание, но кефът цена няма.

Христо Петров

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Audi Q5 2,0 TDI

Размери

Дължина, мм: 4660

Широчина, мм: 1890

Височина, мм: 1660

Междуосие, мм: 2820

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1997

Макс. мощност, к.с.: 190

Макс. въртящ момент, Нм: 430

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 210

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,4

Среден разход, л/100 км: 5,7

Вредни емисии СО2, г/км: 129

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 87 897

КОНКУРЕНТЪТ

BMW X3 xDrive 20d

Размери

Дължина, мм: 4667

Широчина, мм1618

Височина, мм: 1651

Междуосие, мм: 2810

Маса, кг: 1805

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 190 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 400 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 210

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,1

Среден разход, л/100 км: 5,6

Вредни емисии СО2, г/км: 142

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 83 500

Четете още:

Съдбата на малките дизели на VW е предрешена в полза на хибридите

Китайското ателие на Vilner направи уникален Jeep Wrangler

BMW взе Йозеф Кабан, досегашният шеф-дизайнер на Skoda

Източник на статията: Vesti.bg

#най-споделяни тест драйв Ауди Q5 Audi. Ауди Audi Q5