П ред британския Autocar Франк Уелш коментира, че VW е прекратил работа по перспективния турбодизелов, 1,5-литров двигател за VW Polo. Вместо него е предпочетен несложен хибриден агрегат на базата на бензинов мотор.
Отказът от този двигател се дължи на високите разходи на системата за пречистване на газовете, за да може моторът да отговаря на новите стандарти за вредни емисии. Според Уелш, който оглавява двигателния развоен отдел, този разход е между 600 и 800 евро, а може и повече. Това значи, че стойността на системата за пречистване на газовете ще възлезе приблизително на стойността на самия двигател. „Монтираш ли дизел на Polo, това значи да добавиш 25% към себестойността на автомобила.”
Уелш не уточнява кога Volkswagen ще спре да монтира дизели на Polo и други модели в концерна. Но дните на настоящия 1,6 TDI вече са преброени: производството на агрегат EA 827 ще бъде преустановено след 3 до 5 години. Решено е да се спре производството и на 3-цилиндровия 1,4 TDI, но не е ясно кога ще стане това.
Замяната на дизелите ще стане с т. нар. меки хибриди на основата на бензинов двигател. Той ще е по-евтин от дизела, близък до него по отделяне на CO2, но много по-добър по отношение на отделянето на NOx. Volkswagen ще ускори разработването на подобри хибридни агрегати с 48-волтова система за рекуперация на енергия, като първият модел, който ще бъде оборудван с такъв агрегат, ще бъде Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo Blue Motion.
Планове за отказване от 2,0-литровия турбодизел EA 288, монтиращ се на Golf и Passat, концернът не прави. За щастие. „Ние имаме по-големи планове за него. В следващата години, година и половина ще пуснем нов негов вариант,” коментира Уелш. Той ще носи индексът EA 288 Evo. Очевидно, стойността на устройството за понижаване на токсичността тук няма да е толкова фрапираща на фона на по-голямата себестойност на двигателя и автомобила.
Volkswagen I.D.
С цел да изчисти силно накърнения си имидж (и достойнство) след „Дизелгейт”, Volkswagen обяви плановете си да развива инфраструктурата зда електромобилите в САЩ.
Американското подразделение на Volkswagen Group обяви, че е създало дъщерна компания, която ще се занимава със строителството на въпросната инфраструктура. В следващите 10 години в нея ще бъдат вложени $2 млрд.
Заявката на концерна е да изгради над 500 зарядни станции на територията на САЩ. На територията на Калифорния ще бъде лансирана програмата „Зелен град”, която ще обедини пилотни проекти за експлоатация на обществения транспорт и споделеното пътуване на основата на автомобили с нулеви вредни емисии.
Volkswagen AG ще инвестира по $500 млн. на всеки 30 месеца, но първо трябва да получи одобрението на Калифорнийския съвет по околна среда и Асоциацията за защита на околната среда (ЕРА).
Четете още:
Китайското ателие на Vilner направи уникален Jeep Wrangler
BMW взе Йозеф Кабан, досегашният шеф-дизайнер на Skoda
Германия е притихнала, Lada Vesta атакува на цена от 12 490 евро