„По-малко неща могат да се счупят“ – това е популярна фраза сред почитателите на по-старите и по-семпли автомобили, когато аргументират своите предпочитания. Сред тях битува твърдението, че модерните технологии често създават повече проблеми, отколкото решения. На подобно мнение е и главният редактор и анализатор на AutoExpress Стив Фоулър.
Ако погледнем книжката с инструкции, която идва с всеки автомобил, при по-старите, аналогови, коли може да има описания дори как да се извършват базови ремонти на двигателя. А повечето модерни автомобили вече не позволяват дори да се смени крушка без посещение в сервиз.
Технологиите са се развили не само в механиката. Производителите се надпреварват да представят все по-иновативни дигитални системи, които трябва да направят колите още по-умни, интерактивни и футуристични.
Практиката обаче показва друго. „Имейлът ми е пълен с писма от купувачи, които се оплакват от технологиите. Те казват, че ги разсейват, трябва да се взират в сензорните дисплеи твърде дълго докато карат. Може би е време да се върнем към базовите неща в автомобилите. Харесвам технологиите, но те трябва да бъдат семпли и лесни за използване“, пише Фоулър.
И някои от производителите изглежда са на същото мнение. Те постепенно се отказват от изцяло сензорните интериори и връщат бутоните. Повечето от шофьорите също предпочитат физическия контакт с бутон – това им дава много по-бърза и ясна обратна връзка, че са натиснали и активирали желаната функция.
Разбира се, модерните коли разполагат с огромно количество екстри и няма как всичко да е на отделен бутон. А и не е нужно. Но е добре поне най-важните неща – режими на шофиране, климатик, мултимедия да имат собствени бутони. И също така може да е удобно автомобилите да се възползват от технология, която има в компютри и смартфони от години – да имат няколко „свободни“ бутона, които шофьорът да може да програмира да активират определена функция или настройка по свое желание.