Б ързото развитие на технологиите създаде много повече възможности за дизайнерите на автомобили да развихрят творчеството си и да предложат по-разнообразни интериори и системи за управление на различните функции и екстри. Някои от тях обаче не са толкова добри на практика и ядосват шофьори и пътници.
В интервю за Autocar изпълнителният директор на Volkswagen Томас Шафер призна, че някои от интериорите на нейни модели попадат в тази категория. „Имахме разочаровани клиенти, които не трябваше да бъдат разочаровани“, казва той. Тези „дразнещи“ интериори без традиционни бутони „определено сериозно увредиха“ репутацията на компанията сред лоялните ѝ клиенти, допълва Шафер.
„Прекарахме много време, като работихме много систематично, за да открием всички функции, които клиентът докосва, когато използва превозно средство. След това ги подредихме по ранг. Кои са най-важните? Кои трябва да са на самостоятелен бутон? Кои трябва да са на екрана? Първо, второ, трето ниво? Къде посягаш интуитивно, когато искаш да пуснеш лампата?“
След като този процес премине, следва втората стъпка. Функциите, които ще бъдат отделени на самостоятелни бутони, трябва да преминат нов анализ. Дали да бъдат на бутон, или пък „ръчка“? Важно е и как изглеждат и как се усещат при допир и натискане. „Работихме по това с огромен екип и отне доста време. Получихме таблица в Excel, която е голяма колкото стая, но се налагаше“, казва Шафер.
Той иска този процес да завърши с трайни решения. „След като постигнем желания резултат, той не трябва да се пипа. Просто го оставете. Не трябва да объркваме клиентите си всеки път, когато има нов модел и той е напълно различен. Вместо това трябва да го оптимизираме, да го доведем до бъдещето, а не да променяме бутоните и местата им. Във Volkswagen винаги сме били добри в това да седнеш в колата и веднага интуитивно да знаеш къде се намира всичко“, уверен е Шафер.
Той казва, че новите модели на Tiguan и ID 2 са първите, които ще следват тази философия. Те ще положат началото на оптимизираните интериори. Новите версии на Passat и Golf ще са следващите модели, които ще се присъединят към тенденцията.