Д окато бъдещето на ДВГ става все по-мрачно и несигурно, автомобилната индустрия ускорява развитието на електрическите мотори. Mahle е една от компаниите, които насочва голяма част от усилията и ресурсите си за оптимизиране на настоящите технологии.
Със сигурност не е първият производител, разработил нов електромотор, но новият електромотор на Mahle без постоянни магнити е първият по рода си, който стъпва на мащабируема конструкция. Това означава, че той може да се използва за задвижване на различни по размер автомобили, от малки пътнически модели до големи търговски автомобили.
Нова батерия обещава 60 пъти по-бързо зареждане спрямо литиево-йонната
Той работи чрез генериране на необходимото магнитно поле с помощта на възбуждащи медни намотки в ротора, които заместват традиционно използваните постоянни магнити. Мощността се предава безжично, безконтактно и следователно без това да води след себе си до износване.
Ключовата част от модула е безжичен предавател, който използва променливо поле за изпращане на енергия към ротора. После това поле се преобразува в постоянен ток за споменатите намотки, генерирайки допълнително магнитно поле, което позволява на мотора да генерира въртящ момент.
Според Mahle, възможността за регулиране на параметрите за намагнетизиране на ротора, вместо ограниченията, наложени от използването на традиционни магнити, е довела до максимална производителност в пълния работен диапазон. По този начин този мотор е в състояние да постигне ефективност над 96%, нещо, което в момента могат да предложат само задвижващите трактове на болидите във Формула Е.
Този високоефективен електрически мотор може да даде надежден отговор на тревогите на клиентите, свързани с автономния пробег, тъй като автомобилите, оборудвани с него, ще могат да покрият повече километри с едно зареждане. Компанията казва, че ще го доставя на относително ниска цена, което може да означава по-ниски цени на електромобилите.
До 2027 г. електромобилите ще станат по-евтини за производство от конвенционалните модели
Както всички знаем, електрическите мотори са изключително надеждни поради минималния брой движещи се части. Тъй като работи безконтактно, в следствие на което практически няма механично износване, иновативният агрегат на Mahle ще бъде още по-надежден. Ако обаче се нуждае от сервизно обслужване, той е проектиран така, че да може лесно да се демонтира и след това отново монтира.
Друга полза от този двигател, която се изтъква от производителя, е фактът, че той намалява въздействието върху околната среда, тъй като не се нуждае от редки земни материали. Постоянните магнити, използвани в повечето съвременни ел. мотори на пазара, са направени от минерали като неодим, диспросий или итрий.
Bosch атакува ЕС за фиксацията върху е-колите
Не без значение е и фактът, че по-голямата част от известните находища на тези изкопаеми се намират в Китай. Това подтиква много производители да търсят алтернативни технологии. През 2011 г. азиатската държава ограничи износа на тези материали. В резултат на това цените на неодима са се повишили с приблизително 750%, докато диспросият е поскъпнал с 2000%, според greencarcongress.com.
Mahle вече е доставил прототипи на няколко производителя за тестове. Компанията очаква старт на серийното производство до края на 2023 г.
Иска се много повече за постигане на СО2-неутралитет