С поред материал в The Financial Times, Bosch е крайно недоволен от фиксацията на ЕС върху електрическите автомобили. Материалът описва критиката на Волкмар Денер, изпълнителен директор на най-големия доставчик на автомобилни части в Европа, който критикува съмнителните мерки, които се предвижда, че ще убият двигателя с вътрешно горене. Денер обвинява ЕС, че следва краткосрочна цел, когато става дума за електрическите автомобили.
Денер поставя въпроса, защо не е направено повече за проучване на потенциала на водорода и горивата от възобновяеми източници. „Действията за защита на околната среда не трябва да са за края на двигателя с вътрешно горене”, казва Денер пред The Financial Times. “Тук става дума за край на изкопаемите горива. И докато електрическата мобилност и зелената енергия за зареждане правят пътния транспорт СО2 неутрален, същото правят и горивата от възобновяеми източници.” Той не е доволен, че ЕС не проучва и други начини, като ката се прекъсват потенциални възможности за борба с климатичните промени.
Тези коментари идват преди първоначалните предложения за екологичния стандарт Евро 7, който трябва да постави още по-големи рестрикции върху емисиите СО2 и NOx. Мнозина специалисти очакват, че Евро 7 ще е последният пирон в ковчега на двигателя с вътрешно горене. В същото време става ясно, че търсенето на електромобили в Германия е било със 143% по-високо през 2020 г. спрямо година по-рано.
В това време Bosch инвестира 5 млрд. евро в технологии за електрическа мобилност, но въпреки това основният бизнес на компанията е свързан с доставката на конвенционални автомобили с ДВГ. Денер изказва притесненията си, че фиксацията върху е-мобилността има потенциала да създаде бъдеща безработица в сектора.
В същото интервю Денер изказва мнението си, че бензиновите и дизеловите двигатели са стигнали до момент от развитието си, в който „вече не окачват съществено влияние върху качеството на въздуха”.
Член на борда на директорите на компанията е заявил през The Financial Times, че Bosch ще продължи да инвестира в технологии за ДВГ през следващите 20-30 години.
Mercedes продължава ударно: новият EQB с пробег до 478 км