В средата на 90-те години А8 изведе Audi до нивата на другите луксозни германски марки, като постови началото и на преименуването на моделната гама: Audi 80 стана А4, Audi 100 бе наречен А6. Представен през 1994 г., Audi A4 бе първият модел на марката, въвеждащ новия дизайнерски език в обръщение. След него бе ред на A3 (1996) и второто поколение A6 (1997).
В хода на преобразяването на марката чрез нов, прогресивен дизайн, американският дизайнер Фрийман Томас, работещ под зоркия поглед на шеф дизайнера Петер Шрайер, създава спортния модел Audi TT Coupé. Пред публика той е показан на изложението във Франкфурт през 1995 г. Името „ТТ” идва от легендарното Tourist Trophy на о-в Ман, едно от най-старите състезания в света, където NSU и DKW печелят големи победи със своите мотоциклети. Името “TT” е намигване и към спортния NSU TT от 60-те години. И трето: името умишлено се различава от обичайната номенклатура на марката, за да подчертае напълно новия поглед към спортното автомобилостроене.
Решението за масовото производството на ТТ е взето през декември 1995 г. Торстен Венцел, екстериорен дизайнер, казва, че най-впечатляваща е интеграцията на задния страничен прозорец, който удължава профила и увеличава спортната динамика на автомобила. Друг дизайнерски елемент, допринасящ за създаването на безпогрешния силует на Audi TT Coupé, е кръгът – „перфектната графична форма”, както го описва Венцел. Редица кръгли елементи вдъхновяват екстериора и интериора на автомобила.
Серийното производство на TT Coupé започва през 1998 г. Една година по-късно е лансиран TT Roadster. Подобно на концепта и А3, лансиран през 1996 г., спортният автомобил е базиран на напречно монтиран двигател от Golf IV. Асемблирането на модела е поверено на Audi Hungaria Motor Kft., Унгария. Боядисаните купета се транспортират нощем на влак от Инголщад до Гьор, където се прави сглобката.
Първото поколение на ТТ се предлага с 4-цилиндрови турбо двигатели от 150 до 225 к.с., а на върха е V6 с 250 к.с. Акцентът в гамата е 4-цилиндровото Audi TT quattro Sport с 240 к.с. В течение на 8 години на конвейра, първото поколение на ТТ е произведено в тираж от 178 765 купета (Type 8N) и 90 733 роудстъра (от 1999 до 2006 г.).
Второто поколение ТТ е лансирано през 2006 (Coupé) и 2007 г. (Roadster), базирано на платформата на втората генерация А3. За пръв път се ползват адаптивни амортисьори с Audi magnetic ride. През 2008 г. се появява TTS с 2,0-литров турбо двигател с 272 к.с. Година по-късно идва TT RS с 2,5-литров, 5-цилиндров мотор с 340 к.с. и 360 к.с. в Audi TT RS plus. През 2008 г. е лансиран TT 2.0 TDI quattro – първият в света спортен автомобил с дизелов двигател.
Третото поколение на Audi TT е лансирано през 2014 г., като акцентът е върху намаляване на теглото. TT Coupé, с 2.0 TFSI и механична трансмисия, тежи само 1230 кг, с 50 кг по-малко от преди.
Топ моделът първоначално е Audi TTS с 2,0-литров мотор и 310 к.с., последван през 2016 г. от TT RS с 2,5-литровия, 5-цилиндров двигател и неговите 400 к.с.