Това Peugeot може да стане най-скъпото, продадено на търг

Останали са само три екземпляра от това Art Deco произведение

Пламен Георгиев,
1938 Peugeot 402 Darlmat Special Coupe

RM Sotheby’s

Peugeot е в бизнеса толкова дълго, че още през 30-те години на миналия век решава, че иска да прави нещо повече от серийни автомобили за масите, връщайки се към състезателните успехи от началото на века. В резултат на тези носталгични мисли се ражда това 1938 Peugeot 402 Darl’mat Special Coupe.

Направени са само шест такива купета от каросерийния специалист Portout, като до ден днешен са оцелели само три. Едно от тях ще бъде предложено на търг на RM Sothbey’s на 19 август, като очакванията са, че чукът може да удари и да прозвучи фразата „Sold” някъде в диапазона $1,1 – $1,5 млн.

Емил Дарлмат прави своя работилница в Париж, като става лицензиран дилър на Panhard и Peugeot. През годините той изковава успешно партньорство с две от най-реномираните имена в индустрията по онова време, Марсел Порту и дизайнерът му Джордж Полин.

RM Sotheby’s

През 1936 г. Peugeot започва да снабдява Дарлмат с шасита на седана 302. Той ги използва, за да създаде своето първо произведение. Peugeot 302 Darl’mat Special Sport дебютира по време на автомобилния салон в Париж през 1936 г.

Година по-късно три роудстъра Darl’mat Special застават на старт в „24 часа на Льо Ман”, финиширайки на 7, 8 и 10 позиция. На следващата година Дарлмат получава последната версия на Peugeot 402, което е по-леко, по-дълго и по-широко от 302.

На сцената стъпват каросерийната фирма на Марсел Порту и дизайнерът му Джордж Полин. Екипът отново застава на старта на 24-часовата надпревара. Роудстърът на Шарл де Кортанзе и Марсел Конте финишира пръв в 2,0-литровия клас и пети в генералното подреждане.

RM Sotheby’s

Конкретният автомобил, купе, е подарен като коледен подарък на Алфред Гиок, шеф в Peugeot, който подкрепя начинанията на Дарлмат в Льо Ман. Автомобилът, боядисан първоначално във френско бежово и черно, е отличителен представител на дизайнерското движение French Curves, характерно за периода между двете световни войни.

Смята се, че Дарлмат е направил общо 150 от тези капкообразни, аеродинамични автомобили Peugeot, от които 20 са купета. От тях само 6 са базирани на олекотеното шаси 402, а 3 са преживели изпитанията на годините.

1938 Peugeot 402 Darl’mat Special Coupe търг аукцион Sotheby's Peugeot