GTO е съкращение от Gran Turismo Omologato – думи, които имат огромна тежест в света на Ferrari до 1984 г. Към онзи момент единственият автомобил, носещ тези букви в името си, е 250 GTO. Макар и създаден през 1962 г., той се смята за един от най-добрите спортни автомобили на Ferrari. Затова от наследника му се очаква да е поне на същото ниво.
След представянето му през 1982 г. серията Group B на ФИА става доста популярна. Първоначално италианците планират да преработят 308 GTB, за да участва в състезанията, но правилата на централата не го позволяват. Затова, Ferrari трябва да разработи чисто нов автомобил. На сцената излиза 288 GTO.
За хомологация ФИА изисква производство на поне 200 автомобила. Ferrari прави 272 бройки от GTO и още пет състезателни GTO Evoluzione – само три от тези пет все още съществуват.
След като автомобилът е хомологиран, Група В е забранена и Ferrari остава със състезателен автомобил, който така и не успява да запише един състезателен километър. Но ентусиастите да притежават този автомобил никога няма да свършат.
Дизайнът е пленяващ, макар да споделя визуални прилики с 308 и 328. Цифрата 288 в името идва от двигателя. Той е състезателен 2,8-литров V8 с две IHI турбини, който генерира впечатляващите 400 к.с. и 496 Нм. Тези цифри позволяват на GTO да достига до 304 км/ч максимална скорост, превръщайки модела в най-бързия сериен модел по онова време. Но не само максималната скорост пленява публиката, ускорението също е сред акцентите: 4,8 секунди до 97 км/ч и 10,2 секунди от 0 до 161 км/ч.
Сега един от тези прекрасни екземпляри ще бъде продаден на търг на RM Sotheby’s, затова и се сещаме за него. Моделът е с номер на шасито 56773, напуснал Маранело на 3 май 1985 г. Първият му собственик е американец. Настоящият му собственик е четвърти по ред. На километража на този конкретен модел има 4965 км пробег.
Препоръчителната цена на автомобила е между $4 млн. и $4,5 млн., но тя лесно може да прехвърли тази цена.