Следващото поколение ДВГ на Volkswagen ще е последното

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

В сеизвестно е, че Volkswagen Group инвестира масирано в посока електрификация на цялата си моделна гама, след като именно концернът беше този, който дръпна спусъка за кардиналните промени, настъпили (и развиващи се) в автомобилната промишленост. Това не значи, че концернът игнорира автомобилите, задвижвани от двигател с вътрешно горене. Но със сигурност влиянието върху ДВГ е огромен. Reuters съобщава, че следващото поколение бензинови и дизелови автомобили, които ще започнат да излизат на пазара през 2026 г., ще е последно за Volkswagen.

Говорейки на конференция в близост до централния офис на VAG във Волфсбург, Михаел Йост, човекът, отговорен за стратегията на VW, разкри, че „колегите ми работят по последната платформа за автомобили, които не са  CO2 неутрални.” Другото му разкритие е още по-стряскащо: “Постепенно изваждаме двигателите с вътрешно горене до абсолютния минимум.”

VW е готов да произведе 50 млн. електромобила

VW ще продава електрически конкурент на Tesla за под 20 000 евро

Докато тези изявления реално поставят началото на обратното броене за ДВГ, краят няма да настъпи веднага и в близко бъдеще. След като пусне в обръщение автомобилите с последното поколение двигатели с вътрешно горене, VW ще продължи да модернизира технологията, използвана за последното поколение ДВГ на компанията. Йост предвижда, че дори след 2025 г. автомобилният конгломерат все още ще предлага автомобили с конвенционално задвижване в някои части на света, където инфраструктурата за електромобилите все още няма да е добре развита.

В същото време концернът върви по план-график в атаката си на пазара на електромобили. В основата на това стои новата моделна платформа (MEB), която ще се използва от VW, Audi, SEAT, Skoda и VW Commercial Vehicles. Audi и Porsche работят съвместно по архитектурата РРЕ за луксозни електрически автомобили.

Първият автомобил, лягащ на платформата MEB, ще е компактният хечбек ID, който трябва да излезе на пазара през 2020 г. Говори се, че той ще струва приблизително толкова, колкото и дизелов Golf.

BMW X5 се превръща в най-важния баварски модел (тест драйв)

11-километрово преследване на заспал пиян водач зад волана на Tesla

Упадъкът на американската авто промишленост

Източник на статията: Vesti.bg

любопитно автомобили електромобили двигатели Volkswagen двигатели с вътрешно горене ДВГ