С амо преди месец-два Илон Мъск прогнозира, че GM може да не преживее следващата голяма рецесия, която почти изтри концерна от картата на автомобилната промишленост в разгара на финансовата криза. Преди седмица GM обяви съкращаването на над 14 000 работници и затварянето на 5 завода в САЩ и Канада, а сега анализаторите на Morgan Stanley предвиждат, че Ford може да съкрати до 25 000 работници. Този ход ще е част от плана за преструктуриране на компанията, целящ да намали разходите с $11 млрд.
Ford все още е в процес на взимане на решения, но анализаторът Адам Джонас от Morgan Stanley смята, че съкращенията ще са по-големи от тези в GM.
“Очакваме, че голяма част от процесите за преструктуриране ще са съсредоточени върху Ford Europe, бизнес, който в момента оценяваме, че носи загуби от $7 млрд.“ коментира Джонас. „Но очакваме и съществен процес на преструктуриране и в Северна Америка.“
На 70-те хиляди щатни служители на Ford е казано, че предстоят съществени съкращения до средата на следващата година.
Ford вече съкрати смените в два завода в САЩ през пролетта, като прехвърли служители от тях в заводи, произвеждащи големи SUV и трансмисии за пикапи.
Джонас смята, че и други производители ще трябва да последват пътя на GM и Ford в процеса на трансформиране на индустрията, изоставяйки заводите, произвеждащи слабо продаваемите седани, като се концентрират върху преоборудването на заводи за производство на електрически и автономни автомобили.
Новината за съкращенията във Ford идва на фона на спад от 6,9% в продажбите на компанията през ноември, като за 11-те месеца на годината спадът е в размер на 2,9%. През октомври Ford заяви, че търговската война на Тръмп е коствала на компанията загуби на стойност $1 млрд.
От друга страна GM обяви съкращенията на 15% от работната сила и 25% от мениджърския състав на фона на $2,5 млрд. печалба през третото тримесечие на годината. Ще напомним, че години наред GM беше номер 1 производител в света, а в момента под шапката на концерна са само марките Buick, Cadillac, Chevrolet и GMC.
Тайното китайско оръжие за доминация на пазара на електромобили
Купуваш мезонет, получаваш безплатно Lambo и Rolls
Mazda: в момента двигателят с вътрешно горене е по-добра алтернатива от електромобила