Volkswagen планира да продава електромобили за под 20 000 евро (почти $23 000), като ще защити работниците си в Германия, преоборудвайки три свои завода за производство на електрички. Ако това се окаже истина, той новият електрически модел на VW ще е с около $7350 по-евтин от Nissan Leaf.
Плановете за бъдещия нов електромобил на VW, познат като “MEB entry”, се очаква да бъдат дискутирани на срещата на надзорния съвет, която ще се състои на 16 ноември, съобщава Reuters, позовавайки се на източник, запознат подробно с темата. Плановете за този въпросен модела са за 200 000 автомобила годишно.
Друг електрически модел, I.D. Aero (седан от средния клас), ще се произвежда в завод, който в момента асемблира Passat.
Същият източник на Reuters съобщава, че базираната във Волфсбург компания ще задълбочи преговорите си с доставчика на батерии SK Innovation, както и с Ford, с който се очаква сформирането на мощен алианс за производство на автономни технологии и електромобили.
VW и Ford правят най-големия автомобилен алианс в света
Volkswagen строи завод за 300 000 електромобила
Срещата на 16 ноември ще бъде концентрирана върху плана за трансформиране на Volkswagen от най-големия в Европа производител на автомобили с вътрешно горене в масов производител на електрически автомобили.
Подобна трансформация се налага от факта, че все повече градове в страната и Европа започват да налагат забрани върху автомобилите с дизелови двигатели, което принуждава производителите да измислят нов начин за защита на 600 000 работни места в Германия, от които 436 000 са заети пряко в автомобилните компании и техните доставчици.
Електрическият ван ID Buzz трябва да се произвежда в завода в Хановер, където сега се произвежда Т6. За да освободи производствен капацитет за електрическите автомобили в Хановер, транспортните ванове на VW може да се прехвърлят в завода на Ford в Турция, ако профсъюзите в Германия се съгласят, а те държат половината места в борда на директорите на VW.
Миналият четвъртък производителите в Германия се съгласиха да похарчат до 3000 евро на автомобила, за да добавят по-ефикасна система за филтриране на изгорелите газове, с което да намалят вредните емисии от дизеловите двигатели. Това не помогна да се предотврати забраната за влизане на стари дизелови автомобили в конкретни части от Кьолн и Бон.
„Нов внос”: Dacia Logan MCV (видео)