Единствената кола на „Титаник”
Когато „Титаник” потъва през 1912 г., в трюма му има един автомобил – чисто ново Renault Type CB Coupé de Ville. Колата е купена от Уилям Картър от Пенсилвания, докато той обикаля Европа със съпругата си и двете си деца. След това „Рено”-то е натоварено на „Титаник”, когато семейство Картър се завръща у дома – само за да потъне на дъното на Атлантическия океан, без да бъде видяно никога повече. И да, това е колата, която играе важна роля в блокбастъра на Джеймс Камерън от 1997 г. Интересното е, че всички членове на семейство Картър оцеляват при потъването на лайнера.
Vive La France
Макар автомобилът да е изобретен от Карл Бенц, не Германия е тази, която доминира първите години на автомобилното производство. Не е и САЩ, да не говорим за британците. Франция е тази, която произвежда най-много автомобили до 1906 г. На следващата година лидерството поемат американците.
Мощният Мичиган
Повечето Model T по онова време идват от Мичиган. През 1920 г. в щата има повече автомобили отколкото са те във Великобритания и Ирландия. През 1923 г., само н Канзас колите са повече отколкото са във цяла Франция или Германия. До 1927 г. в Америка се произвеждат 85% от всички автомобили в света.
Curved Dash Oldsmobile
Масово производство
Първият масово произвеждан автомобил в сета е Curved Dash Oldsmobile, представен през 1901 г. - Model T се появява едва през 1908 г. Хенри Форд черпи вдъхновение от кланиците в Чикаго, за да направи своята прословута поточна линия, като съкращава произвовственото време от 12,5 на 1,5 часа. И качва американците на колела.
Първо беше токът
Първият сухоземен скоростен рекорд е счупен през декември 1898 г. – от електромобил, наречен Jeantaud Duc, движещ се с 63 км/ч. Следващите пет рекорда също са поставени от електрически автомобили, като границата се вдига до 106 км/ч. Седмият рекорд е подобрен от парен автомобил (120,8 км/ч). Едва осмият рекорд е поставен от кола с ДВГ. Това се случва през 1902 г., когато Уилям К. Вандербилт кара своя Mors със 122 км/ч.
Първите електромобили
Не, не са били Tesla. Първите се появяват през 1884 г., изобретени от британеца Томас Паркър, година преди появата на първата кола с ДВГ на Карл Бенц. Електрическите коли са много популярни в първите години от историята на автомобила.
Porsche 356
Peugeot създава Porsche 911
Е, не точно. Заместникът на Porsche 356 трябва да се казва 901. Но Peugeot протестира, че единствено тя има право да лансира автомобили с трицифрени обозначения, средната цифра от които е нула. Така заместникът на 356 е кръстен 911.
Ford 4-AT-E Trimotor
Ford в небето
Ford започва да строи самолети през 1925 г., като прави 199 бройки от тримоторния 4-AT-E Trimotor до 1933г. Именно компанията започва първата в света редовна търговска въздушна линия. По време на Втората световна война компанията прави бомбандировача B-24 Liberator по лиценз в завода си в Мичиган. В края на 50-те години ново подразделение на Ford прави ракетите въздух-въздух Sidewinder, като този бизнес Ford продава през 1990 г.
Донорът Rover
Климатичната система на Pagani Zonda е базирана на тази, монтирана в Rover 45. Тя е със същия дигитален дисплей и бутони, а частите са взаимнозаменяеми в двата модела, маво дето единият струва милиони.
Фалстарт на Volvo
Volvo прави първия си автомобил през 1927 г. Познат като Jakob и официално наречен OV4, първата бройка от този голям 4-местен турер излиза от завода на марката на 14 април, но трябва веднага да се върне обратно, защото задната ос е сглобена неправилно. Резултатът е, че автомобилът е с четири задни предавки и само една за движение напред.