Единствената кола на „Титаник”
Когато „Титаник” потъва през 1912 г., в трюма му има един автомобил – чисто ново Renault Type CB Coupé de Ville. Колата е купена от Уилям Картър от Пенсилвания, докато той обикаля Европа със съпругата си и двете си деца. След това „Рено”-то е натоварено на „Титаник”, когато семейство Картър се завръща у дома – само за да потъне на дъното на Атлантическия океан, без да бъде видяно никога повече. И да, това е колата, която играе важна роля в блокбастъра на Джеймс Камерън от 1997 г. Интересното е, че всички членове на семейство Картър оцеляват при потъването на лайнера.
Vive La France
Макар автомобилът да е изобретен от Карл Бенц, не Германия е тази, която доминира първите години на автомобилното производство. Не е и САЩ, да не говорим за британците. Франция е тази, която произвежда най-много автомобили до 1906 г. На следващата година лидерството поемат американците.
Мощният Мичиган
Повечето Model T по онова време идват от Мичиган. През 1920 г. в щата има повече автомобили отколкото са те във Великобритания и Ирландия. През 1923 г., само н Канзас колите са повече отколкото са във цяла Франция или Германия. До 1927 г. в Америка се произвеждат 85% от всички автомобили в света.
![Curved Dash Oldsmobile](https://m.netinfo.bg/media/images/50696/50696477/685-395-curved-dash-oldsmobile.jpg)
Curved Dash Oldsmobile
Масово производство
Първият масово произвеждан автомобил в сета е Curved Dash Oldsmobile, представен през 1901 г. - Model T се появява едва през 1908 г. Хенри Форд черпи вдъхновение от кланиците в Чикаго, за да направи своята прословута поточна линия, като съкращава произвовственото време от 12,5 на 1,5 часа. И качва американците на колела.
Първо беше токът
Първият сухоземен скоростен рекорд е счупен през декември 1898 г. – от електромобил, наречен Jeantaud Duc, движещ се с 63 км/ч. Следващите пет рекорда също са поставени от електрически автомобили, като границата се вдига до 106 км/ч. Седмият рекорд е подобрен от парен автомобил (120,8 км/ч). Едва осмият рекорд е поставен от кола с ДВГ. Това се случва през 1902 г., когато Уилям К. Вандербилт кара своя Mors със 122 км/ч.
Първите електромобили
Не, не са били Tesla. Първите се появяват през 1884 г., изобретени от британеца Томас Паркър, година преди появата на първата кола с ДВГ на Карл Бенц. Електрическите коли са много популярни в първите години от историята на автомобила.
![Porsche 356](https://m.netinfo.bg/media/images/50696/50696475/685-395-porsche-356.jpg)
Porsche 356
Peugeot създава Porsche 911
Е, не точно. Заместникът на Porsche 356 трябва да се казва 901. Но Peugeot протестира, че единствено тя има право да лансира автомобили с трицифрени обозначения, средната цифра от които е нула. Така заместникът на 356 е кръстен 911.
![Ford 4-AT-E Trimotor](https://m.netinfo.bg/media/images/50696/50696476/685-395-ford-4-at-e-trimotor-samolet.jpg)
Ford 4-AT-E Trimotor
Ford в небето
Ford започва да строи самолети през 1925 г., като прави 199 бройки от тримоторния 4-AT-E Trimotor до 1933г. Именно компанията започва първата в света редовна търговска въздушна линия. По време на Втората световна война компанията прави бомбандировача B-24 Liberator по лиценз в завода си в Мичиган. В края на 50-те години ново подразделение на Ford прави ракетите въздух-въздух Sidewinder, като този бизнес Ford продава през 1990 г.
Донорът Rover
Климатичната система на Pagani Zonda е базирана на тази, монтирана в Rover 45. Тя е със същия дигитален дисплей и бутони, а частите са взаимнозаменяеми в двата модела, маво дето единият струва милиони.
Фалстарт на Volvo
Volvo прави първия си автомобил през 1927 г. Познат като Jakob и официално наречен OV4, първата бройка от този голям 4-местен турер излиза от завода на марката на 14 април, но трябва веднага да се върне обратно, защото задната ос е сглобена неправилно. Резултатът е, че автомобилът е с четири задни предавки и само една за движение напред.