О т поне две години казвам, че бъдещето на автомобилната промишленост е електричеството. Или поне в Европа, а за това се грижат европейските депутати в Брюксел. Ново тяхно желание ще сложи окончателно точка на диспута „за” или „против” електрическите автомобили. Европейската комисия предлага още по-голямо намаление на вредните емисии СО2, отделяни от автомобилите.
Емисиите СО2 са големият проблем на компаниите
Съгласно действащото законодателство в Европа, от 2021 г. средният показател за вредните емисии на цялата моделна гама на един производител трябва да не надвишава 95 грама на километър (1 грам в повече носи около 100-ина милиона евро глоба). През 2025 г. тази граница трябва да се намали с още 15%, а през 2030 г. – с 37,5%. Но еколозите в Европейската комисия смятат, че това няма да е достатъчно, затова през 2030 г. искат намалението да не е 37,5%, а да е 50% спрямо нивото от 2021 г.!
По-чисти ли са е-колите от конвенционалните с ДВГ?
Документът, който очакваме да бъде публикуван съвсем скоро, трябва да помогне за намаляване на емисиите парникови газове през 2030 г. с 55% спрямо нивата от 1990 г. Настоящите регламенти се целят в намаляване на емисиите СО2 с 40% спрямо нивата от 1990 г.
Брюксел ще стимулира продажбата на е-коли с десетки милиарди евро
Германската автомобилна асоциация (VDA) заяви, че ще се противопостави твърдо на допълнителното понижаване на нивата вредни емисии, отделяни от автомобилите. Но те се противопоставиха и когато бяха гласувани настоящите норми, така че може да се предположи, че и сега бюрократите в Брюксел може да гласуват новото предложение. Така пътят към електрификация на моделната гама в Европа ще стане необратим, тъй като само с електромобили или хибридни (плъг-ин хибридни) модели ще може да се отговори на тези норми.
Тайната да завиваш като по релси
Ето го убиеца на Tesla Model S: до 1080 к.с. и 830 км пробег