Е мисиите въглероден диоксид от новите автомобили в Европа се увеличават трета поредна година (към 2019 г.), показват данни на Екологичната агенция на ЕС (ЕЕА). Позицията на Европейската комисия е пределно ясна: автомобилните компании трябва драстично да намалят вредните емисии, в противен случай рискуват да не отговорят на още по-строгите изисквания, влизащи в сила тази година. Резултатът ще се измерва в стотици, дори милиарди евро глоби. Всичко това води до тенденцията, която следим от известно време, а именно масовата електрификация.
Германия залага всичко на електрификацията, дава до 9000 евро субсидии
“Производителите трябва да намалят разхода на гориво на моделните си гами и да ускорят въвеждането на пазара на автомобили с нулеви или ниски нива вредни емисии,” се казва в становището на ЕК.
Средното ниво вредни емисии на новорегистрираните автомобили в 27-те члена на ЕС (плюс Великобритания, Ирландия и Норвегия) възлиза на 122,4 г/км през 2019 г., което е увеличение с 1,6 г спрямо 2018 г., казва EEA.
Макрон дава 8 млрд. евро за електромобили
Това е достатъчно под целите от 130 г/км за миналата година, но много далеч от целите, които ЕС ще въведе тази година.
За да ги посрещнат и да избегнат солените глоби, автомобилните производители трябва да орежат своите емисии (измерват се за цялата моделна гама) с 22% спрямо нивата през 2019 г. През тази година целта ще е средно 95г/км емисии CO2.
Емисиите нарастват за трета поредна година, защото сегментът на SUV моделите продължава да се разраства, като не него се падат 38% от продадените нови автомобили през миналата година. Средното ниво на вредните емисии при вановете също е нараснало за втора поредна година.
И Гърция ще електрифицира автопарка си, дава данъчни облекчения
Електрическите и хибридните автомобили съставляват 3,5% от новите продажби на автомобили през 2019 г., като в Норвегия този процент е 56.
Комисията насърчава страните-членки да въведат схеми за субсидиране и да инвестират в зарядната инфраструктура за електромобилите, за да помогнат на производителите да изпълнят заложените цели за намаляване на вредните емисии. Франция и Германия вече представиха своите планове за подпомагане възстановяването на авто индустрията след принудителното затваряне на заводите и ефектите от световната пандемия.
Това е електрическият Lordstown Endurance