П лъг-ин хибридите замърсяват много повече от официално обявените параметри. Това твърди най-големият враг на този тип автомобили, а именно екологичната група Transport and Environment (T&E), която в началото на седмицата призова европейските правителства да спрат субсидиите и данъчните облекчения за подобен род автомобили.
Те се позовават на тестове, извършени от Emissions Analytics, които са измерили отделяните вредни емисии от BMW X5, Volvo XC60 и Mitsubishi Outlander. Резултатът от гласи, че отделяните вредни емисии СО2 са много по-високи от официално обявените параметри, като се отбелязва, че това става дори при оптимални условия на изпитания.
Нов скандал: плъг-ин хибридите замърсяват в пъти над обявеното
“Плъг-ин хибридите са фалшиви електрически автомобили, направени за лабораторни тестове и данъчни облекчения, а не за реално шофиране.” Това крайно твърдение е на Юлия Полисканова, старши директор в T&E по темата екологични автомобили. „Правителствата трябва да спрат да субсидират тези автомобили с милиарди на данъкоплатците,” допълва тя.
В отговор на това твърдение, говорител на Volvo заявява, че автомобилите на марката са сертифицирани и отговарят напълно на съществуващите нормативни документи.
Отговорът от Mitsubishi е, че независимите тестове може да генерират ненадеждни данни, зависещи от условията, затова „ние оспорваме всякакви резултати, при които нямаме контрол над тестовете или методологията.”
BMW не са отговорили веднага.
Нов удар срещу плъг-ин хибридите: те са в пъти по-мръсни от официалните данни
Становището (то далеч не е първото) на T&E идва само дни, след като Европейският съюз обяви поредната порция по-стриктни изисквания към производителите, касаещи вредните емисии. Това ще рече, че от 2026 г. насетне плъг-ин хибридите ще загубят етикета си „зелен” автомобил.
Greenpeace: добитъкът замърсява повече от автомобилите
Истината е, че плъг-ин хибридите са междинна стъпка между конвенционалните коли и електромобилите. Тя позволява на компаниите да покрият сегашните изисквания за вредните емисии, както и да позволят на производителите да получат по-голяма възвръщаемост от двигателите с вътрешно горене. Също така, тъй като в момента Европа и светът все още са далеч от момента, в който ще имат добре развита мрежа от зарядни станции, плъг-ин хибридите дават възможност за движение в чист електрически режим (ограничено до към 60 км), без водачът да е изцяло зависим от зарядната станция.
ЕС може да убие двигателя с вътрешно горене още през 2025 г.
През първите три тримесечия на годината, продажбите на плъг-ин хибриди съставляват половината от продажбата на електрически и хибридни автомобили в Европейския съюз. За това спомагат държавните субсидии и данъчните облекчения.
И докато T&E отправят своите призиви, германското правителство реши да удължи субсидирането на плъг-ин хибридите. Условията е от 2022 г. те да покриват минимум 60 км пробег само на ток, а от 2025 г. – 80 км.
Топ 10 на най-надеждните електромобили и хибриди
GM иска да е №1 производител на е-коли в САЩ, за целта ще помагат нови батерии
VW Group инвестира 73 млрд. евро в е-мобилност и дигитализация