З а доста хора ще е неочаквано следващото изявление, но General Motors има цел да се превърне в „№1 производител на електромобили в Северна Америка”. Постигането й е свързано със сериозни инвестиции.
Очакванията са, че към 2025 г. около 40% от новите модели, които излизат на в САЩ, ща са електрически. Това тласка концерна към инвестиция в размер на $27 млрд. до 2023 г., което е с 35% повече от първоначално предвидената инвестиция.
С тези средства трябва да се разгърне цяла моделна гама от електромобили, от под $30 000 до над $100 000, като желанието на Мари Бара, изпълнителен директор на General Motors, е „да качим всички в електрически автомобил”.
След 5 години концернът ще предлага 30 електрически модела по света, което е с 10 повече от предвидените 20 модела до 2023 г. Бара заявява, че GM иска да прескочи предварително плануваната граница от 1 млн. е-коли годишно в САЩ и Китай до 2025 г.
Тези инвестиции вече изплащат дивиденти, тъй като GM обяви, че инженерите са успели да увеличат пробега с батериите от 645 до 725 км. Това е значителен скок за по-малко от година, а самото увеличение се равнява на възможния пробег с едно зареждане на електромобила EV1 от 1999 г.
Пакетът батерии Ultium струва почти 40% под тези, използвани в Chevrolet Bolt. Второто поколение батерии Ultium трябва да се появи в средата на десетилетието, като очакванията са, че те ще струват с 60% по-малко спрямо батериите, използвани днес, въпреки че ще имат два пъти по-висока енергийна плътност. Това ще стане възможно благодарение на използването на „по-евтини катоди, намалено използване на активни материали, нови електролити и използване за пръв път на литиево-метални аноди в батерии на GM”. Концернът потвърди, че тези нови батерии вече се тестват. Развитието ще се ускори допълнително, след като през 2021 г. врати отвори Battery Innovation Lab and Manufacturing Technology Center.
GM разкрива още, че новите процеси са ускорели развойния процес на електромобилите с почти 50%. Това се дължи на много фактори, включително модулния дизайн на системите Ultium, напредъкът в сферата на батериите и използването на виртуални инструменти. Компанията е научила и доста уроци от GMC Hummer EV. Последният а разработен за 26 месеца, а не за 50, колкото обикновено трае подобен процес.
Mazda изпревари Toyota и Lexus по надеждност в САЩ